باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

عطر اعتكاف در دانشگاه‌های كشور

مراسم اعتکاف در مساجد دانشگاه‌های كشور با حضور جامعه دانشگاهی 12 تا 14 ارديبهشت‌ماه مانند سال‌هاي بسيار پور شور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، در فضیلت اعتکاف این بس که معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجده است. مهمترین ایام برای این عمل معنوی، ایام البیض یعنی روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب و 10روز آخر ماه رمضان است و امسال در سراسر كشور اين مراسم معنوي روزهای 12 تا 14 ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود كه 176 مسجد دانشگاه‌هاي سراسر كشور ميزبان اين مراسم معنوي هستند و پيش‌بيني مي‌شود، مساجد دانشگاه‌ها امسال ميزبان 50 هزار دانشجو و اساتید معتكف است.

دانشگاه اميركبير

ثبت نام مراسم اعتکاف در دانشگاه امیرکبیر از 20 فروردین ماه با اولویت دانشگاهیان این دانشگاه آغاز شده و تا 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد. ظرفیت مسجد این دانشگاه حدود هزار نفر است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی mohavel.ir شرایط ثبت‌نام را مطالعه كنند.

دانشگاه شهيد بهشتي 

مهلت ثبت‌نام اين مراسم در دانشگاه شهید بهشتی از 22 تا 31 فروردین ماه اعلام شده كه این مراسم در مسجدالنبی اين دانشگاه برگزار می‌شود و دانشجویان براي اطلاع روند برگزاري اين مراسم مي‌توانند به سايت nahad.sbmu.ac.ir مراجعه كنند.

دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت زمان ثبت‌نام مراسم پرفیض اعتکاف را سه شنبه 25 فروردین آغاز شده و تا چهارشنبه 2 اردیبهشت ماه از طریق سایت quran.iust.ac.ir انجام مي‌شود. در صورت ثبت‌نام بیش از ظرفیت تعیین شده، ثبت‌نام این افراد به صورت ذخیره انجام مي‌شود. 

دانشگاه علامه طباطبايي

به دليل نبود امکانات لازم در دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه سعی داشته از سال گذشته با هماهنگی دو مسجد در خیابان سعادت اباد و پونک، ظرفیت حدود 450 نفر را برای شرکت در این مراسم ایجاد کند. مهلت ثبت نام براي اين مراسم در اين دانشگاه از26 فروردین ماه آغاز شده و تا 5 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دانشگاه صنعتي شريف 

دانشگاه صنعتی شریف 25 تا 28 فروردین ماه را زمان ثبت نام دانشگاهیان اين دانشگاه براي مراسم اعتكاف اعلام کرده و حضور عموم مردم در مراسم اين دانشگاه از طريق قرعه كشي انجام مي‌شود. 

دانشگاه صنعتي اصفهان

ثبت‌نام براي مراسم اعتكاف در دانشگاه صنعتی اصفهان از اول اردیبهشت ماه آغاز مي‌شود و این مراسم در روزهای دوازده، سیزده و چهاردهم اردیبهشت ماه در مصلای الغدیر دانشگاه برگزار خواهد شد.

دانشگاه فردوسي مشهد

مراسم معنوی اعتکاف ویژه دانشجویان، اعضای هیآت علمی و کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد نيز در مسجد حضرت زهرا (س) و مسجد امام رضا (ع) اين دانشگاه برگزار مي‌شود كه مهلت ثبت‌نام مراسم اين دانشگاه یکم تا ششم اردیبهشت ماه انجام مي‌شود.

دانشگاه شهيد چمران اهواز

اغاز نام نویسی دانشگاه شهید چمران اهواز از 29 فروردین اغاز شده و تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.افتتاحیه ی این مراسم جمعه 11 اریبهشت،ساعت 22:30 همزمان در مسجد امام خمینی و مسجد شهدای اين دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار