شبکه اصلی آبیاری، زهکشی و ترمیم سد انحرافی دویرج در شهرستان دهلران با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

شبکه آبیاری و زهکشی دویرج دهلران در ایلام بهره برداری شدبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه دولت، شبکه آبیاری و زهکشی سد دویرج بخش زیادی از زمین‌های دیم کشاورزی شهرستان دهلران که قطب کشاورزی استان ایلام است را به کشت آبی تبدیل می‌کند.

رودخانه دویرج با طول 202 کیلومتر در جنوب استان ایلام در شهرستان دهلران واقع شده که با افتتاح شبکه آبیاری دویرج، استفاده بهینه از منابع آب و خاک موجود در حوضه آبریز رودخانه و بهبود و توسعه کشاورزی محدوده طرح امکانپذیر می‌شود و تحولات اقتصادی مثبتی در منطقه به دنبال خواهد داشت.

مشروب کردن 10 هزار و 680 هکتار از اراضی دشت‌های موسیان و دهلران و تامین 24 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت پتروشیمی دهلران از اهداف اجرای شبکه آبیاری، زهکشی و سد انحرافی دویرج است.

همچنین معاون اول رییس جمهوری قرار است از شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی فکه و عین خوش شهرستان دهلران بازدید کند.

سیستم آبیاری تحت فشار این منطقه در سطح 550 هزار هکتار از اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام به صورت مشترک اجرا می‌شود که از این میزان 50 هزار هکتار مربوط به دشت‌های فکه، عین خوش و دشت عباس استان ایلام است و تاکنون 30 هزار هکتار به صورت سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی فکه و عین خوش مطالعه و طراحی شده است.

این طرح به منظور کشت محصولات استراتژیک شامل گندم، ذرت، دانه‌های روغنی، صیفی جات و توسعه باغات گرمسیری است که موجب اشتغالزایی 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌شود.

شهرستان گرمسیری دهلران در 228 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد و با عنوان قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم این استان محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ معاون اول رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه به همراه وزرای جهاد کشاورزی و وزیر و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور وارد ایلام شد.

جهانگیری و هیات همراه در این سفر ابتدا از پایانه مرزی مهران و میدان نفتی آذر در شهرستان مهران بازدید کردند.

شرکت در نشست شورای اداری به منظور بررسی مسایل استان ایلام آخرین برنامه معاون اول رئیس جمهور در سفر یکروزه به این استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار