معاون اول رییس جمهوری صبح دوشنبه در بدو ورود به استان ایلام با سفر به مهران از پایانه مرزی و گمرگ این شهرستان بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهوری از پایانه مرزی مهران بازدید کردبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، «اسحاق جهانگیری» ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پایانه مرزی مهران، در جریان مسایل و مشکلات تجار و بازرگانان فعال در این مرز قرار گرفت.

وی گفت: مسایل و مشکلاتی که برای تجار، بازرگانان و صادر کنندگان کالا در مرز بین‌المللی مهران وجود دارد به طور جدی پیگیری خواهد شد و از مسوولان گمرگ می‌خواهیم با ایجاد امکانات رفاهی، رضایت فعالان این حوزه را فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت یازدهم برنامه ریزی گسترده‌ای برای توسعه مرز بین‌المللی مهران انجام داده و با توجه به آماده بودن لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی، به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و احتمال تصویب آن از سوی نمایندگان ملت زیاد است.

جهانگیری افزود: باید هر چه سریع تر زیرساخت‌های لازم به منظور راه اندازی منطقه آزاد مهران تکمیل شود که چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران و در دستور کار قرار دادن اتصال منطقه به راه آهن سراسری از اولویت‌های کاری دولت است.

معاون اول رئیس جمهور بر ایجاد امکانات رفاهی لازم برای تجار و بازرگانان از سوی گمرک به منظور تشویق و ترغیب هر چه بیشتر آنها برای سرمایه گذاری تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های این مرز بین‌المللی برای توسعه واردات و صادرات بسیار بالاست و امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا روز بروز شاهد رونق این شهرستان مرزی باشیم.

جهانگیری همچنین پس از حضور در پایانه مرزی مهران، به صورت هوایی از مناطق نفت خیز آذر و چنگوله در این شهرستان بازدید کرد.

مرز مهران در فاصله 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام مهمترین کانون تردد زایران به کشور عراق است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار