وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که ایران و ونزوئلا سیاست‌های مشابهی در تقابل با تحریم‌ها و زورگویی‌ها دارند و ما سیاست ایالات متحده در تهدید ونزوئلا را به شدت محکوم می‌کنیم.

ظریف: سیاست ایالات متحده در تهدید ونزوئلا را به شدت محکوم می‌کنیم/ رودریگز: سفر به تهران در راستای تحکیم روابط دو کشوربه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران٬"محمدجواد ظریف" وزیرامورخارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با "دلسی رودریگز" وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارداشت: بسیار خوشحالیم امروز میزبان وزرای امورخارجه و نفت ونزوئلا هستیم و روابط ما بسیار عمیق و گسترده و مبتنی بر منافع دو‌ کشور است که این ضرورت همکاری را فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز صحبت‌هایی در رابطه با مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و همکاری دو جانبه داشتیم، بسیار خوشحالیم که ایران و ونزوئلا سیاست‌های مشابهی در تقابل با تحریم‌ها و زورگویی‌ها دارند و ما به شدت سیاست ایالات متحده در تهدید ونزویلا را محکوم می‌کنیم.

ظریف ادامه داد: در زمینه بحث نفت و همکاری‌هایی در این جهت صحبت کردیم و امیدواریم همکاری‌ها و گفتگو‌های دو کشور در جهت منافع مشترک باشد.

رودریگز وزیر خارجه ونزوئلا در این نشست خبری گفت: ما امروز جلسه بسیار خوبی داشتیم و در این سفر وزیر نفت ونزوئلا بنده را همراهی می‌کند، این سفر تاکیدی بر تحکیم روابط دو کشور است و از حمایت‌های ایران تشکر می‌کنیم و امروز در زمینه انرژی، سیاسی و اقتصادی صحبت کردیم و همانطور که میدانید ایران و ونزوئلا عضو اپک هستند که امیدواریم این همکاری مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: ونزوئلا عضو غیر دائم شورای امنیت است و سیاست ما سیاست انقلابی یا همان بولیگاری است، و به منشور سازمان ملل به ویژه احترام به عدم مداخله در امور داخلی کشورها معتقدیم و به ظریف اطمینان دادیم که از این چارچوب عدول نخواهیم کرد، ما حامی پیام دوستی نیکلاس ماپورو هستیم و دوستی ما راهبردی و  استراتژیک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار