15 هزار نیروی یمنی به رئیس جمهور مستعفی این کشور اعلام وفاداری کردند.

اعلام وفاداری 15 هزار نیروی یمنی به منصور هادی
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه،15 هزار نیروی یمنی به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور اعلام وفاداری کردند.

گفته می شود همه نیروهایی که در پایگاه بزرگ نظامی ارتش یمن در مرز این کشور با عربستان مستقر بوده اند، آمادگی خود را برای باز گرداندن منصور هادی به یمن اعلام کرده اند.

بنا بر اعلام رسانه های خبری، در پی اعلام وفاداری فرمانده این پایگاه، هزاران نیروی وفادار به منصور هادی در مرز یمن با عربستان مستقر شده و به حال آماده باش درآمده اند.

کشته شدن يک نظامی عربستانی در مرز یمن
روزنامه الوطن عربستان سعودی از کشته شدن يک نظامی اين کشور در حمله به مرکز غرب سد نجران در مرزهای يمن خبر داد.

ادعای وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مبنی بر دخالت ایران در یمن

از سوی دیگر ، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در گفتگو با شبکه العربیه مدعی شد تمامی طرح هایی که از سوی ایران یا از سوی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و انقلابیون یمنی ارائه می شود، بهترین دلیل بر دست داشتن این افراد در وضعی است که یمن به آن دچار شده است.

وی در ادامه ادعاهای خود با تأکید بر نقش ایران در بحران یمن اعلام کرد: حوثی ها به عمد مناطق مسکونی را بمباران می کنند و اقداماتی که انجام می دهند جنایت جنگی به شمار می رود.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با تأکید بر اینکه عقب نشینی و بر زمین گذاشتن سلاح ها باید قبل از هرگونه ارائه طرحی صورت پذیرد گفت: "آنچه مطلوب است، اجرای قطعنامه شورای امنیت از سوی انقلابیون حوثی به شکل فوری است."

وی مدعی شد نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح مرتکب جنایت جنگی در یمن شده اند.

مرکز حقوق بشر یمن: ادامه تجاوزات مانع رساندن کمک های بشر دوستانه است
از سوی دیگر، شبکه المیادین به نقل از مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: ادامه تجاوز به مردم یمن مانع کمک رسانی به ملت یمن شده است.

این مرکز همچنین گفت: سازمان های حقوق بشری، دفاتر خود را از زمان شروع تجاوز به یمن بسته اند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: در یمن هیچ محل امنی برای فرار افرادی که از بمبارانها می گریزند وجود ندارد.

ادعای سخنگوی ائتلاف عربستان مبنی بر انهدام 80 درصد ذخایر سلاح انصارالله

شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد احمد عسیری سخنگوی عملیات "توفان قاطعیت" مدعی شد ائتلاف موسوم به عربی توانسته است 80 درصد از ذخایر سلاح انصارالله را منهدم کند.

وی در نشست مطبوعاتی روزانه خود در ریاض مدعی شد انصارالله از هتل ها، مدارس و بیمارستانها به عنوان انبارهای سلاح استفاده می کنند؛ همچنانکه مقادیر زیادی سلاح در عدن ذخیره شده است.

حمله به پایگاه موشکی صنعا

شبکه خبری یمن پرس در خبری فوری از انفجاری  شدید در منطقه "فج عطان" در صنعا پس از حمله هوایی به انبارهای اسلحه خبرداد.
خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد حمله به پایگاه موشکی صنعا منجر به بزرگترین انفجار از زمان شروع حملات هوایی در یمن شده است.
شبکه اسکای نیوز اعلام کرد این پایگاه موشکی متعلق به نیروهای انصارالله بوده است.

وزیر خارجه یمن 

شبکه العربیه  در خبری فوری اعلام کرد وزیر خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شده است انصارالله  95 درصد از صنایه زیربنایی کشور را تخریب کرده است.
ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امروز در گفتگو با خبرنگاران در کویت مدعی شد هزاران نفر از نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح  رئیس جمهور سابق یمن در عملیات توفان قاطعیت کشته شده اند.

وی در ادامه افزود:  صنایع زیربنایی یمن به کلی از بین رفته و غیرفعال است. علی عبدالله صالح در سی و سه سالی که قدرت را در دست داشت صنایع زیربنایی ایجاد نکرد و به همین دلیل، تخریب ها فقط در چند روز تکمیل شد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن همچنین گفت: فکر می کنم 95 درصد از صنایع زیربنایی از بین رفته است.

ریاض یاسین درباره  سخنان  روز گذشته رهبر انصارالله نیز مدعی شد: سخنان عبدالملک الحوثی نشانگر شکستی است که حوثی ها و نیروهای علی عبدالله صالح متحمل شده اند. آنها هیچ پروژه سیاسی واقعی و دیدگاهی برای ایجاد ثبات در یمن ندارند.

آکسفام حمله  هوایی عربستان به یمن را محکوم کرد

موسسه بین المللی امداد رسانی "آکسفام" حمله هوایی عربستان به یکی از پایگاه های کمک های بشردوستانه در یمن را محکوم کرد.
موسسه  بین المللی امدادرسانی "آکسفام،" حمله هوایی عربستان به یمن را محکوم کرد. این حمله هوایی به یکی از پایگاه های ارائه‌دهنده کمک های بشر دوستانه در صعده اتفاق افتاد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید حبیب
۱۶:۰۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
دوستان خداوند داره اتمام حجت می کند بخصوص برای مسلمانان
اول اینکه جنگ اسرائیل کودک کش با غزه که این کشورهای عربی چطور در برابر اسرائیل که داشت مسلمانان اهل تسنن رو می کشت سکوت کردند
دوم داعش چطور ادعای مسلمان بودن می کند و خود را اهل تسنن و حامی اهل تسنن می داند در برابر جنگ اسرائیل کودک کش با غزه حتی ترقه هم طرف اسرائیل پرتاب نکرد جنگیدن با اسرائیل که پیش کش
سوم داعش ها چطور شیعه و سنی و مسیحی و غیره می کشند جزء یهودی ها و صهیونیست
چهارم حمله آل سعود و دیگر کشور های عربی همراه که در برابر جنگ غزه سکوت کردند و چطور الان دارند مسلمان کشی می کنند
پنجم در ماه حرام خداوند جنگ را ممنوع کرد چطور آل سعود ملعون در ماه رجب که ماه حرام است دارد مسلمان کشی می کند
در بین همه ی موارد که گفتم یک چیز مشترک است اینکه هم سران برخی از کشورهای عربی بخصوص آل سعود و کسانی که در ائتلاف در جنگ با یمن شرکت کردند و داعش و دیگر تروریست های که در کشورهای مسلمان به قتل غارت مردم مشغولند همه دست نشانده و سگ صهیونیست هستند و مسلمان بودنشان قلابی هست و فقط اهداف صهیونیست کودک کش را عملی می کنند این همان اتمام حجت است و خداوند تا اتمام حجت نکند حجت خود یعنی امام زمان عج را نمی فرستد امیدوارم که در آینده نزدیک شاهد ظهور منجی عالم بشریت باشیم ان شاءالله
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار