برداشت غیرمجاز و سرقت اینترنتی رکورد دار وقوع جرم در فضای مجازی

برداشت های غیر مجاز و سرقت های اینترنتی بیشترین آمار وقوع جرایم در حوزه فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرويس فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران،پلیس فضای تبادل اطلاعات اعلام کرد برداشت های غیر مجاز و سرقت های اینترنتی بیشترین آمار وقوع جرایم در حوزه فضای مجازی را به خود اختصاص داده است که در این بین بالاترین بی احتیاطی در سرقت های اینترنتی،لو رفتن و یا در اختیار قرار دادن رمز دوم کارت است.


برداشت غیرمجاز و سرقت اینترنتی رکورد دار وقوع جرم در فضای مجازی

افراد باید برای جلوگیری از سرقت های اینترنتی رمزهای بانکی را به صورت روز مره تغییر دهند و آن را در اختیار کسی قرار ندهند.

همچنین بهتر است کارت بانکی خود را متصل به سرویس پیامک کنند و نیز در پرداختهای الکترونیکی به درگاههای بانکی توجه داشته که جعلی نباشند.

گفتنی است یکی از مواردی که متاسفانه افراد سودجو جهت انجام فعالیت های مجرمانه خود از آن سود می برند دستگاه های خودپرداز است.

 در این روش این افراد با استفاده از چرب زبانی و شیوه های مختلف روانی، شرکت ها، سازمان ها و افراد را فریب داده و به بهانه واریز پول به کارت یا حساب های بانکی، مالباختگان را پای دستگاه خودپرداز کشانده و با شیوه های مختلف اهداف خود را عملی می کنند.


برداشت غیرمجاز و سرقت اینترنتی رکورد دار وقوع جرم در فضای مجازی

شایان ذکر است رعایت نکات امنیتی  موجب به حداقل رسیدن کلاهبرداری از طریق دستگاه ATM می شود.

نکته قابل توجه این است که جهت دریافت وجه تنها دادن شماره حساب و یا شماره کارت به فرد واریز کننده کفایت می کند و نیازی به دادن رمز اول و دوم،CVV۲، تاریخ انقضا و … نیست.

منبع:پلیس فتا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار