فرماندار سابق ایالت آرکانزاس آمریکا مدعی شد ایران حتی در صورت امضای توافقنامه به مفاد آن پایبند نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزمکس، فرماندار سابق ایالت آرکانزاس آمریکا با اذعان به همکاریهای رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی خلیج فارس، ایده تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را نابخردانه‌ترین ایده خواند و مدعی شد ایران حتی در صورت امضای توافقنامه به مفاد آن پایبند نخواهد بود. 

 «مایک هاکابی» فرماندار سابق آرکانزاس در جمع جمهوری خواهان ایالت نیوهمپشایر گفت: «سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه به اندازه ای شکست خورده است که به دلیل نگرانی‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل با دیگر کشورهای منطقه متحد شده است.» 

هاکابی در میان صد‌ها نفر از طرفداران حزب جمهوری خواه اظهار داشت: «حالا اسرائیلی‌ها به جای اتحاد با آمریکا در یک ائتلاف بزرگ‌تر با سعودی‌ها، اردنی‌ها و مصری‌ها قرار دارند و دست کم این احساس خوب را دارند که آن‌ها هم به ایرانی‌ها اعتماد ندارند.» 

هاکابی روز جمعه تصریح کرد نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد؛ بدین ترتیب وی در میان ۱۹ نامزد جمهوری خواهی قرار دارد که نام آن‌ها در نشست حزب جمهوری خواه نیو همپشایر آمده است. 

وی افزود: «من دعا می‌کنم، رئیس جمهور آینده بداند ما به ایرانی‌ها اطمینان نداریم، ولی ما می‌توانیم به دوستانمان از جمله اسرائیلی‌ها اطمینان داشته باشیم. »

وی در ادامه تاکید کرد، ایده تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل، نابخردانه‌ترین چیزی بود که من تاکنون شنیده‌ام. چرا که هر یک از دو طرف بر این باور است که طرف دیگر نباید موجودیت داشته باشد. 

وی در ادامه از حزب جمهوری خواه آمریکا خواست تا در مقابل باراک اوباما مقاومت کند. به گفته او، اوباما یک رئیس جمهور قانون گریز است که با احکام معافیت‌های خاص، از قانون اساسی چشم پوشی می‌کند. 

 وی همچنین از چارچوب توافق هسته‌ای دولت اوباما با تهران به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: «حقیقت این است که خاورمیانه با مشکلات فوق العاده حادی مواجه است و رئیس جمهور ما فکر می‌کند می‌تواند بنشیند و با ایرانی‌ها توافقنامه امضا کند. آن‌ها هرگز با آمریکا توافق نمی‌کنند و اگر هم این کار را انجام دهند، هرگز به آن پایبند نخواهند بود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
آمریکایی ....
آخرین اخبار