نماینده ساوه و زرندیه گفت: ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تشکر از فعالیت‌های سخت و طاقت‌فرسای آنها توقع داریم علاوه بر لغو یکباره تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت با حفظ دانش هسته‌ای حافظ عزت و اقتدار کشور باشند.

وزیر امور خارجه سریعا فکت‌شیت را منتشر کند/ آقای طیب نیا! آیا رونق تولید با وام‌های با سود 32 درصد عملی است؟به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، شهلا میرگلوی بیات نماینده ساوه و زرندیه در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 30 فروردین) مجلس ضمن محکوم کردن عملکرد ضد دینی و انسانی آل سعود تحت حمایت امریکا برای کشتار زنان و کودکان در یمن گفت: جای بسی تعجب است که سازمان‌های حقوق بشر این‌گونه ساکت هستند و نسبت به این فجایع انسانی بی‌تفاوتند.

عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش کشور اظهار داشت: ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و تشکر از فعالیت‌های سخت و طاقت‌فرسای آنها توقع داریم علاوه بر لغو یکباره تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت با حفظ دانش هسته‌ای حافظ عزت و اقتدار کشور باشند.

وی در ادامه افزود: مردم تاوان زیادی در این مدت برای حفظ حقوق انرژی هسته‌ای صلح ‌آمیز خود داده‌اند و از وزیر امورخارجه کشورمان می‌خواهم فکت‌شیت خود را سریعا منتشر کنند و از طرفی از تکیه به نیروهای انسانی و جوانان لایق و دانشمندان ایرانی و همچنین منابع خدادادی زیرزمینی و رو زمینی و ایجاد مدیریت متخصص و متعهد در کشور غافل نشود. 

میرگلوی‌بیات خطاب به رئیس جمهور گفت: هفته زن تمام شد و سمینارها و جلسه‌های زیادی برای بزرگداشت مقام زن برگزار شد، هزینه زیادی در شرایط فعلی اقتصادی انجام شد بدون آنکه گزارشی از عملکرد راجع به مشکلات حوزه زنان در یک سال اخیر ارائه شود.

وی تصریح کرد: قوانین کشور ما در حوزه زنان جزو مترقی‌ترین قوانین است که متأسفانه بعد از گذشت سال‌ها هنوز اجرایی نشده است، ماده 3، 20 و 21 قانون اساسی و همچنین 227 و 230 برنامه پنجم و قانون منشور حقوق مسئولیت‌های زنان در سطح‌های ملی و بین‌المللی و همچنین پرداختن به مسائل تبلیغاتی کلیشه‌ای جزو قوانین ماست و این سمینارها هیچ کمکی به امور زنان به ویژه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست نمی‌کنند.

نماینده ساوه و زرندیه بیان داشت: آیا مشکلات اولویت‌دار زنان کشور ما حضور در ورزشگاه‌هاست؟ اگر واقعا این‌گونه است به جای این سوژه‌های پر‌تبلیغات سیاسی با حفظ شأن و کرامت زنان در چارچوب قانون و شرع سریعا مشکل را حل کنید و اگر غیر از این است سریعا به مشکلات حوزه زنان رسیدگی کنید. 

وی در ادامه افزود: مشکلات زنان بدسرپرست، بی‌سرپرست، ازدواج، اشتغال باید حل و محیطی ایمن و آرام برای زنان شاغلی که مسئولیت اداره زندگی و تربیت کودکان را دارند، باید فراهم شود. 

عضو کمیسیون بهداشت درمان و آموزش کشور خطاب به روحانی و وزیر کشور گفت: استان مرکزی بیش از سه ماه است با توجه به شرایط خاص کشاورزی و صنعتی خود استاندار ندارد لذا سریعا رسیدگی کنید زیرا این نکته تاکنون در تاریخ این استان سابقه نداشته و یک نمره منفی در کارنامه دولت تدبیر و امید است و در این مدت مشکلات استان چند برابر شده است.

میرگلوی بیات خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرگزاری ایرنا در یک حرکت باور نکردنی شعبه خود را در ساوه که با شهرستان زرندیه جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر دارد را با سابقه‌ای 40 ساله تعطیل کرده است و وسایل آن را که با خون دل و کمک خیرین تهیه شده به مرکز استان منتقل کرده است.

وی تصریح کرد: مردم این شهرستان از عملکرد غیرمنطقی و ضعیف ایرنا در استان مرکزی که طی ده سال اخیر فقط در جهت تضعیف شعبه این خبرگزاری در ساوه و محدود کردن منابع و نیروی انسانی حرکت کرده از شما گله‌مند هستند لذا بر این مجموعه نظارت کنید.

نماینده ساوه و زرندیه خطاب به حجتی و چیت‌چیان بیان داشت: مرتب در مورد کمبود آب در کشور صحبت و راهکار ارائه می‌شود اما چرا اجرایی نمی‌شود را نمی‌دانیم، کشاورزان خرده کار مرتب به نیازمندان کمیته امداد اضافه می‌شوند.

میرگلوی بیات در پایان خطاب به وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: چگونه است که بانک‌ها خودمختارند و هیچ کس نمی‌تواند نظارتی بر آنها داشته باشد آیا رونق تولید با وام‌هایی با سود 32 درصد عملی است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: سخت ، مدت ، عزت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار