سالانه 32 میلیون نفر به پوکی استخوان دچار می‌شوند

طبق آمارها سالانه حدود 30 تا 32 میلیون نفر در سراسر جهان به پوکی استخوان دچار می‌شوند که اغلب این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.

امیررضا حقانی، فوق تخصص و جراح ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در زنان پوکی استخوان بسیار شایع‌تر از مردان است، چرا که در زنان به ویژه در سال‌های بعد از یائسگی به خصوص در سال‌های ابتدایی آن، معمولاً قدرت استخوان و تراکم آن به سرعت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آمارهای جهانی در خصوص تعداد مبتلایان به عارضه پوکی استخوان،‌ تأکید کرد: بر طبق آمارها سالانه حدود 30 تا 32 میلیون نفر در سراسر جهان به پوکی استخوان دچار می‌شوند که اغلب این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.

حقانی گفت: البته به نظر می‌رسد که آمار واقعی مبتلایان به پوکی استخوان بیشتر از آمار فوق باشد، زیرا بسیاری از مبتلایان به این بیماری هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی اظهار داشت: اغلب مبتلایان به پوکی استخوان به دلیل نبود علائم مشخص، تا مدت‌ها از بیماری خود بی‌اطلاع می‌مانند و هنگامی متوجه بیماری خود می‌شوند که عارضه به وجود آمده پیشرفت چشمگیری کرده است.

این متخصص یادآور شد: اغلب عارضه‌های استخوانی از جمله شکستگی‌های مچ دست، لگن، ران، زانو و ستون مهره‌ها به نوعی با عارضه پوکی استخوان در ارتباط نزدیک هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار