دبیر اجرایی نخستین کنگره پزشکی ورزشی خبرداد

ارائه خدمات پزشكی به ورزشكاران از طريق طرح تحول سلامت

دکتر مظاهری در نخستین کنگره سراسر پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه خوشبختانه پیشرفت روز ‌افزون پزشکی ورزشی موجب کاهش طول مدت بستری ورزشکاران در نتیجه آسیب‌های ورزشی شده است از کمک طرح تحول سلامت برای سهولت در ارائه خدمت به ورزشکاران حرفه‌ای خبرداد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی مظاهری متخصص طب ورزشی و دبیر اجرایی نخستین کنگره پزشکی ورزشی کشور با اشاره به اینکه آسیب‌های ورزشی یکی از مهمترین دلایل افزایش هزینه‌های سنگین و گزاف در ميان ورزشکاران از نظر مالی و معنوی است، تاکید کرد: خوشبختانه طی چند ماهه اخیر با پیشرفت چشمگیر پزشکی ورزشی موفق شده‌ایم تا در حوزه ورزشهای پر تحرک و پر جنب و جوش از جمله فوتبال دوران بستری و درمان ورزشکاران را در زمینه آسیب‌های مربوط به ربات های صلیبی استخوانهای ران، زانو با ربات‌های مچ پا از 9 ماه به کمتر از شش‌ماه كاهش دهيم که در حال حاضر تحولی عظیم در عرصه پزشکی ورزشی و جلوگیری از ایجاد بار مالی فراوان به بدنه ورزشی کشور و همچنین نظام سلامت کشور است.

وي بيان داشت: خوشبختانه در این زمينه با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش چشمگیر هزینه‌های درمان در حال حاضر همه ورزشکاران حرفه‌ای و لیگ در سراسر کشور از مزایای این طرح با همان دفترچه‌های خدمات درمانی ویژه ورزشکاران در حوزه پزشکی ورزشی بهره‌مند شده‌اند. 

وی در ادامه با بیان اینکه مواد غذایی به ویژه کلسیم و ویتامین d تنها عامل جلوگیری از پوکی استخوان و رفع آن محسوب نمی‌شود، افزود: این درحالی است که تحقیقات و یافته‌های بروز اخیر ثابت کرده در حال حاضر انجام ورزشهای هوازی نقش بسیار مهمی در جلوگیری و حتی رفع پوکی استخوان و توقف آن ایفا می‌کند و در این میان پیاده روی به عنوان ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین ورزش محسوب می‌شود که نوع تند آن بسیار در امر سلامت تاثیرگذار است. 

دکتر مظاهری در ادامه همچنین با بیان این مطلب که در انجام حرکات ورزشی ساده بهترین راهکار نیت کردن است شیوه بسیار عجیب و جالب را قبل از ورزش کردن پیشنهاد کرد و در این خصوص گفت: بهتر است قبل از ورزش نیت شود که ورزش می کنم قربه عندالله و هر ده دقیقه در میان ورزش صلواتی ختم شود و یا حمد و سوره‌ای قرائت گردد. این هم در آثار روحی و جسمانی ورزش بسیار مفید و موثر است. 



انتهای پیام/ 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار