مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید خط ریلی داشته‌ایم و طی چند ماه آینده این طرح نهایی خواهد شد.

صنعت ریلی خودکفا شد / عملیات نصب ریل از خرداد آغاز می‌شوداردشیر سعدمحمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان اولین شرکت ایرانی در منطقه است که به تکنولوژی خط ریل آهن دسترسی یافته، گفت: این طرح در تیر ماه سال 93 به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سه وزارتحانه راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی رسید.

مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: طرح تولید خط ریل آهن در کشور جزو معدود طرح‌هایی است که بلافاصله پس از امضا به مرحله اجرا درآمد و در حال حاضر 42 درصد پیشرفت داشته و طی چند ماه آینده نهایی خواهد شد و عملیات نصب از خرداد آغاز می‌شود.

سعدمحمدی بیان کرد: این تولید ملی باعث توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل و جلب انگیزه برای توسعه صنعت کشور خواهد بود و مانع خروج ارز ازکشور خواهد شد.

وی در خصوص تولیدات ریلی اظهار داشت: ریل uic60 با استانداردهای اروپایی در حال حاضر در خط تولید است و ما قادر خواهیم بود یک مدل بالاتر ریل uic85 را تولید نماییم؛ همچنین ریل‌های مترو در هر سه مدل مورد e1 تا e3 نیز تولید می‌شود.

سعدمحمدی در خصوص استاندارد uic60 گفت: در استاندارد uic60 هر یک متر طول تیرآهن 61.5 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل به اسم 60 معروف است بنابراین هر ریل به صورت جفتی 123 کیلو وزن دارد و این ریل‌ها برای حرکت تا سرعت 250 کیلومتر قدرت دارد که ما به دنبال آن هستیم uic85 را نیز به چرخه تولید وارد نماییم.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان ادامه داد: تجهیزات کنترل کیفیت آزمایشگاهی مورد نیاز خریداری شده و از این پس در داخل کشور قادر به راستی‌آزمایی کیفیت مناسب این ریل‌ها خواهیم بود.

سعدمحمدی بیان داشت: با توجه به نیاز منطقه به خطوط ریلی ما توانایی صادرات را خواهیم داشت. در حال حاضر نیز تولید ریل 400 هزار تن است که تنها 200 هزار تن آن نیاز کشور را برآورده می‌کند و ما به دنبال جذب بازار برای صادرات 200 هزار تن مابقی هستیم.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان در پایان اظهار داشت: با توجه به زحمت تلاشگران متخصص ذوب آهن در سال 93 تولید به بالاتر از 2700 تن ارتقا پیدا کرد که با رشد 20 درصدی مواجه بودیم و به دنبال آن هستیم که در سه ماهه منتهی به پایان سال 94 تولید ریل در ذوب‌آهن به صورت کامل اجرایی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ریل ، صنعت ، اصفهان ، ذوب ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
این ریل ها برقیه یا خورشیدی سرعتش چقدره ؟
آخرین اخبار