با گذر از تحريم ها و رونق صنعت توليد ذغال سنگ، ظرفيت توليد معادن ذغال سنگ البرز شرقي 20 درصد افزايش يافت .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسين ربيع نژاد مديرعامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقي گفت: با کشف رگه هاي جديد ذغال سنگ در عمق 100 متري زمين و بهره مندي از نيروهاي جوان و متخصصان زبده معدني، ظرفيت اين شرکت، به توليد سالانه 180 تن ذغال کنسانتره رسيده است .

حسين ربيع نژاد با بيان اينکه کارگران معدن روزانه هزار و 200 تن ذغال استخراجي را به کارخانه ذغال شويي ارسال مي کنند گفت: در اين کارخانه ذغال شسته  و پس از جداسازي ناخالصي ها به مرغوب ترين ذغال کنسانتره ايران تبديل مي شود .

وي با بيان اينکه ذغال کنسانتره توليدي در شاهرود ، بهترين درجه پلاستومتري را دارد گفت : اين ذغال که تنها منبع کک سازي است ، از جاده و ريل به کارخانه ذوب آهن اصفهان حمل مي شود  تا در صنايع فولاد سازي استفاده شود .

مديرعامل شرکت ذغال سنگ البرز شرقي افزود: به جرات اعلام مي کنم صنعت توليد ذغال سنگ کنسانتره يک دلار ارز بري نداشته و ما توانتستيم با گذر از تحريم ها به رونق در اين صنعت دست يابيم .

وي با اشاره به مشارکت بخش خصوصي براي تاسيس دومين کارخانه ذغالشويي در کنار معادن ذغال سنگ البرز شرقي گفت : مراحل اجرايي اين کارخانه 40 درصد پيشرفت دارد و قرار است اواخر سال آينده به بهره برداري برسد .

ربيع نژاد افزايش توليد ذغال کنسانتره به سالانه 300 هزار تن را از دستاوردهاي بهره برداري از اين کارخانه اعلام کرد و افزود: با رساندن ظرفيت توليد به اين رقم ، حداقل به يک هزار نفر کارگر ديگر نياز خواهيم داشت .

معادن ذغال سنگ البرز شرقي شامل سه معدن در مناطق تخت ، رضي و طزره است که در محدوده جغرافيايي شهرستان هاي شاهرود و دامغان قرار دارد .در اين معادن هزار و 480 نفر فعاليت دارند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار