"شی جین پینگ" از "ملک سلمان" خواست برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن تلاش کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  نقل از "رویترز،"وزیر امور خارجه چین امروز اعلام کرد شی جین ‌پینگ، رییس‌جمهورچین، در تماسی تلفنی با سلمان بن‌عبدالعزیز،پادشاه عربستان، روز جمعه خواستار حل و فصل سیاسی بحران یمن شد.
عربستانسعودی25 مارس (6 فروردین) همزمان با فرار عبدربه منصورهادی -- رییس‌جمهور مورد حمایت سعود‌ی‌ها -- به ریاض، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه مردم و زیرساخت‌های یمن آغاز کرد.

چین، یکی از بازیگران دیپلماتیک منطقه خاورمیانه، باوجود حجم قابل‌توجه واردات نفت خود از کشورهای عرب، نگرانی خود را از گسترش خشونت در یمن ابراز کرده و خواستار دستیابی به یک راه‌حل سیاسی شده است.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه چین، رییس‌جمهور این کشور گفته است: "اوضاع کنونی در یمن، امنیت و ثبات خاورمیانه، به‌ویژه منطقه خلیج‌فارس، راتهدید می‌کند و باید به تلاش‌ برای حل سیاسی بحران یمن سرعت ببخشیم."

شی جین ‌پینگ همچنین اضافه کرده است که همۀ طرف‌ها باید از تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و طرح‌های شورای همکاری خلیج‌فارس برای بازگشت ثبات و آرامش به یمن تبعیت کنند. "چین مایل است تا با حفظ ارتباط نزدیک و هماهنگی با همۀ طرف‌ها، برای رسیدن به یک راه حل مناسب در این مرحله از مسئله‌ی یمن تلاش کند."

وزارت امور خارجه چین، در مورد پاسخ سلمان بن‌عبدالعزیزبه اظهارات رییس‌جمهور چین،عنوان کرد: شاه عربستان به‌دنبال بازگشت هر چه سریع‌تر صلح و ثبات به یمن است. 



انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، چین ، ملک سلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار