نرگس آبیار در یادداشتیگفت: هنرمندان وظیفه دارند در آثار سینمایی و مكتوب به سینمای جنگ بپردازند؛ چرا كه بهترین و عجیب‌ترین اتفاقات این ملت در دوران جنگ رخ داده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری حوزه هنری- نرگس آبیار:

متاسفانه نگاه به فیلم‌های دفاع مقدس اكثرا كمی بوده و به همین دلیل ما شاهد كیفیت خوبی در این حوزه نبودیم و به خصوص در زمینه كودك و نوجوان نیز نتوانسته‌ایم كارهای شایسته‌ای را انجام دهیم. باید در مقوله جنگ نگاه عمیق و تحلیلی داشته باشیم و این كار از آموزش و پرورش آغاز می‌شود. ما شخصیت‌های بسیاری در جنگ داریم كه هنوز كاری برایشان انجام نداده ایم و جا دارد به آن‌ها بپردازیم. 

كاش در كشورمان تعریف درستی از سینما یا اثر داستانی ضد جنگ وجود داشته باشد تا هر اثری كه به تبعات جنگ می‌پردازد ضد جنگ تلقی نشود. به همین دلیل باید به دنیا نشان دهیم این هشت سال چه اتفاقی افتاده و لزوماً اثری كه تبعات جنگ را نشان می‌دهد، ضد جنگ نیست و باید تعریف درستی از اثر ضدجنگ داشته باشیم. اثری كه تبعات جنگ را همراه با رنج‌ها، دشواری‌ها و مصائب همه آدم‌ها نشان دهد و در پایان بیننده را ویران نكند، ضد جنگ نیست. 

هنرمندان وظیفه دارند چه در آثار سینمایی و چه در آثار مكتوب به سینمای جنگ بپردازند؛ چرا كه بهترین و عجیب‌ترین اتفاقات این ملت در دوران جنگ رخ داده است. هشت سال جنگ طولانی‌ترین جنگ تاریخ مملكت ما حتی در دنیا است. همیشه جنگ آدم‌ها را پخته می‌كند، چون اتفاقات دراماتیك عجیب در آن می‌افتد و آدم‌ها با مسئله مرگ و شهادت روبه‌رو هستند و چشمشان به زاویه دیگری از زندگی می‌افتد كه گسترده‌تر و عجیب‌تر است. 

در خارج از ایران به شكل ویژه‌ای به مقوله جنگ اهمیت می‌دهند و وقتی كه ما برای اكران فیلم «شیار ۱۴۳» در جشنواره‌های مختلف در نقاط گوناگون جهان حضور پیدا می‌كردیم، از نزدیك شاهد آن بودیم كه تا چه میزان موضوع جنگ و توجه به قهرمانان جنگ در نقاط مختلف مورد توجه است. مثلا در پاریس ۷۰سال است كه هر روز یك گروه موسیقی به احترام قهرمانان جنگ به اجرای موسیقی حماسی می‌پردازد كه این مسئله نشان دهنده اوج اهمیت این كشور‌ها به موضوع جنگ است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار