دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران:

مهاجرت 20 تا 30 درصد از متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی/بیشترین آمار دعوت از متخصصین ایرانی در حوزه‌ی علوم آزمایشگاهی

غروی‌ ضمن ابراز خرسندی از پرورش متخصصین زبده و دعوت از آن‌ها، از مهاجرت 20 تا 30 درصدی متخصصین به خارج از کشور اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد جواد غروی دبیر انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران امروز در نشست خبری روز آزمایشگاهیان با بیان اینکه 30 فروردین روز آزمایشگاهیان و مصادف با سالروز دانشمند برجسته، حکیم جرجانی است، گفت: نیروهای انسانی متخصص در حوزه‌ی علوم آزمایشگاهی افرادی کاردان، کارشناس و زبده هستند که به سبب بنیه‌ی علمی بالا پس از فراغت از تحصیل به سرعت جذب بازار کشورهای خارجی در دنیا می‌شوند.

وی افزود: عده‌ای از نیروها در ابتدای شروع کار خود و عده‌ای نیز حتی پس از بازنشستگی به سایر کشورها مهاجرت می‌کنند که این آمار چیزی حدود 20 تا 30 درصد این افراد را در بر می‌گیرد.

 وی در ادامه با تاکید بر از خود گذشتگی متخصصین علوم آزمایشگاهی افزود: تکنولوژی‌ و تجهیزات علوم آزمایشگاهی کشور باید پا به پای نیروی انسانی تقویت شود تا این افراد که مانند رزمندگان جبهه‌های جنگ به جامعه خدمت می‌کنند بتوانند راحت تر به مشکلات جامعه رسیدگی کنند.

غروی عنوان کرد: تنها میزان اندکی از شکایات در سازمان نظام پزشکی به این حوزه اختصاص دارد که آمار و ارقام نیز مشهود بر این موضوع است.

 وی ضمن اشاره به فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی گفت: کشور ما به دلیل مشکلاتی  چون تحریم نمی‌تواند مانند سایر کشورها از تمامی تکنیک‌ها و مهارت‌ها برخوردار باشد اما نکته‌ی حائز اهمیت پیشرفت نیروی انسانی با توجه به عدم برخورداری از تجهیزات مناسب است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار