در حال حاضر تدوین نقشه راه برای تولید کیت‌های تشخیص در دستور کار قرار گرفته است البته تا این لحظه در فاز تحلیل داده‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمد ربیعی رئیس پژوهشکده مهندسی سیستم‌های تشخیصی پزشکی در رابطه با تدوین نقشه راه کیت‌های تشخیصی گفت: تدوین نقشه راه برای تولید کیت‌های تشخیصی در حال حاضر در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: ۷۰ درصد داده‌های این طرح که شامل ارزیابی‌های اولیه، آمار مالی کیت‌های مصرفی، وارداتی و نیازهای پزشکان و بیماران می‌شود از طریق مراکز درمانی و آزمایشگاهی جمع آوری و براساس روش‌های آماری اولویت کیت‌های مورد نیاز را براساس میزان مصرف و توان تهیه در داخل استخراج کرده‌ایم. 

وی اذعان داشت: در حال حاضر تدوین این نقشه در فاز تحلیل داده‌ها است با پایان این مرحله جلسات تخصصی با حضور صاحب نظران علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و... برای تایید این داده‌ها برگزار خواهد شد و پس از آن مطالعات امکان سنجی ساخت تعدادی از کیت‌ها آغاز می‌شود و در ‌‌نهایت این نقشه راه به شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه خواهد شد. 

وی در پایان گفت: براساس این نقشه راه، کیت‌های تشخیصی براساس اولویت‌های دسته بندی و سپس جهت تولید اقدام به طی فرایندهای مربوط می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار