کیفیت هوای کلانشهر مشهد در نخستین روز هفته در وضعیت هشدار قرار گرفت.

اگرچه هنوز چندصباحی از آغاز فصل بهار نگذشته و زمین نفس تازه کرده و جامعه سبز به تن کرده وهوا طراوت و شادابی را یه ارمغان آورده اما در این روزهای بهاری دوباره دل هوای مشهد گرفته و آلودگی به هوای مشهد بخصوص مرکز شهر بازگشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان در رابطه با افزایش حجم آلاینده ها در هوای تنفسی این کلانشهر گفت : بر اساس گزارش دریافتی ساعت 7 و 30 دقیقه امروز از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا شاهد افزایش حجم آلاینده ها در هوای تنفسی این کلانشهر بودیم .

حمید صالحی افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد امروز 101 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز گزارش شده است.

وی ادامه داد : هم اکنون ایستگاه های واقع در مناطق ساختمان، نخریسی، تقی آباد، ویلا و خیام با بالای 100 پی.اس.آی در حالت هشدار و ایستگاه صدف با 52 پی.اس.آی در حالت سالم قرار دارد.

صالحی ضمن هشدار به بیماران قلبی و تنفسی، کودکان وزنان باردار گفت: سایر گروه های آسیب پذیر از حضور در مناطق پر رفت و آمد و فعالیت های ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یکی از عوامل موثر در آلایندگی هواراجهت وزش باد دانست و افزود: مهمترین علل در آلایندگی هوا تردد خودروهای فرسوده، سوخت ناقص وسایل نقلیه، سیستم های گرمایشی و سرمایشی(موتورخانه)، تردد خودروهای تک سرنشین می باشد.

در سال گذشته 44 روز هوای پاک بین صفر تا 50 پی.اس.آی، 272 روز هوای سالم بین 51 تا 100 پی.اس.آی، 47 روز هوا در حالت هشدار بین 101 تا 150 پی.اس.آی و 2 روز هوا در حالت اضطرار بین 151 تا 200 پی.اس.آی داشتیم.


روزانه 800 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.

انتهای پیام/ا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.