فرمانده یگان حفاظت آبزیان شیلات گلستان گفت: در سال گذشته 54 هزار و 687 رشته دام غضروفی و استخوانی از دریا جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان سرهنگ سعیدی نسب گفت: از این میزان 51 هزار و 913 رشته دام استخوانی و دو هزار و 774 رشته دام غضروفی بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت 36 فروند قایق پاروئی و 78 باب کومه صیادی غیرمجاز جمع آوری شده است.

سعیدی نسب، با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 112 کیلوگرم ماهی استخوانی از صیادان غیرمجاز جمع آوری شده است، بیان کرد: علاوه بر این، 62 کیلوگرم ماهی غضروفی نیز از صیادان غیرمجاز جمع آوری شده است.

وی افزود: توقیف 29 فروند قایق پاروئی، توقیف 13 فروند بدنه قایق موتوری، توقیف 29 فروند قایق موتوری 48 الی 200 قوه، کشف 20 دستگاه GPS و کشف 643 لیتر بنزین از دیگر فعالیت های انجام شده توسط یگان حفاظت شیلات گلستان می باشد.

فرمانده یگان حفاظت آبزیان شیلات گلستان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته دو هزار و 528 مرحله گشت روزانه، 125 مرحله گشت شبانه و دو هزار و 348 مرحله گشت ساحلی انجام شده است.

وی گفت: در این مدت 607 مرحله گشت و عملیات مشترک با پایگاه ها و 100 مرحله گشت و عملیات مشترگ با ناجا انجام شده است.

سعیدی نسب با اشاره به دیگر فعالیت های انجام شده توسط یگان حفاظت در سال گذشته، گفت: در این مدت 91 نفر از متهمین دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و 494 فقره پرونده به دادگاه ارسال شده است.

وی افزود: 30 هزار و 668 نفر ساعت گشت دریایی و ساحلی و چهار هزار و 903 مورد بازرسی از صیدگاه، شناور ها و بازار ماهی در سال گذشته انجام شده است. 
 
فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان در پایان گفت: در یک سال گذشته میزان خسارت تقریبی به صیادان غیرمجاز و قاچاقچیان صید ماهیان خاویاری و استخوانی حدود 37 میلیارد ريال از طریق جمع آوری تورآلات و ادوات صیادی و غیره بوده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.