مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: با برنامه ریزی مطلوب می توان از تاثیر و حضور مسافران عبوری در اقتصاد منطقه بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛  ابراهیم کریمی گفت: باید تلاش کرد تا در حوزه مسافران عبوری نیز نگاه گردشگری وجود داشته باشد وگلستان باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه  بعضی استان های مطرح نشده درگردشگری با معرفی مناسب ظرفیت های خود درراستای جذب گردشگران اقدام نموده اند افزود: نوروز امسال بیش از یک میلیون نفر از سواحل بندر ترکمن بازدید داشتند که حتی چند درصدی هم دراقتصاد منطقه تاثیر نداشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان درادامه ضمن اشاره به اینکه لازمه تحقق این امر همدلی و تلاش بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی و خدماتی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان به مردم کشور است ، ادامه داد: در عملکرد این ستاد از رهنمودهای آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان بهره مند شدیم و ایشان اولویت استان را گردشگری دانستند و  گردشگری استان از دغدغه های مهم استاندار ومسئولین می باشد.  

ابراهیم کریمی، ضمن اشاره به این نکته که گلستان ورودی مسافر بالایی دارد، اذعان کرد: درحوزه ماندگاری مسافر هنوز موفقیت چندانی به دست نیامده از این رو برای تحقق آن و استفاده از ظرفیت بالای مسافران عبوری در رونق اقتصادی این استان باید برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: مسئولان به ویژه شهرداری های استان، در معرفی ظرفیت ها و فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات رفاهی بسیار تاثیرگذار هستند از این رو بیش از گذشته باید بر مقوله زیبا سازی شهری برای جذب مسافر توجه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد:در راستای تعامل با شهرداری ها با شهرداری گرگان دیدار داشته  و ورود پیدا کرده ایم که این مقدمه ای برای تعامل تاثیر گذار با شهرداریها می باشد تا اهداف گردشگری استان را بتوان یکپارچه کرد.

کریمی در ادامه از تلاش های خادمین ستاد اجرایی خدمات سفر استان و مسئولین کمیته ها قدردانی کرد و گفت: صدا وسیما نقش بی بدیل وموثری را در این ستاد ایفا  نموده و نسبت به معرفی مطلوب استان در سطح ملی و استانی اقدام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان در پایان استان را دارای ظرفیت های بالقوه دانست و اظهار کرد: با وجود پتانسیل های بسیار خوب در این منطقه هنوز صنعت گردشگری در گلستان رونق نگرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرایی نمودن ابعاد مهم گردشگری استان ورفع دغدغه های مسئولین دراین مهم ، بتوان درپایان سال 94 با عملکرد مطلوب سرفراز وسربلند باشیم.

انتهای پیام/س





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.