فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: 29 فروردین یک روز بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ روزی که حضرت امام(ره) با تدبیر و تصمیمی شجاعانه ارتش را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند.

امام(ره) با تدبیر شجاعانه ارتش را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران بود.

وی در آستانه فرا رسیدن 29 فروردین و روز ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهارداشت: 29 فروردین یک روز بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ روزی که حضرت امام(ره) با تدبیر و تصمیمی شجاعانه ارتش را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی بسیاری از انقلابیون غیر از دو نفر با ابقای ارتش موافق نبودند و یکی از این دو نفر مقام معظم رهبری بود که نقش کلیدی در تصمیم امام راحل داشتند.

وی بیان داشت: اگر 29 فروردین روز ارتش نامیده شد به دلیل تصمیمات مقام معظم رهبری  و امام راحل بود که ارتشی را که تا مرز انحلال پیش رفته بود را به اقیانوس بیکران ملت پیوند زدند و با این تدبیر شکاف میان ملت و ارتش را از میان برداشتند و ارتش به ارتشی مردمی و در خدمت نظام نوپای اسلامی تبدیل شد.

امیر پوردستان اظهارداشت: با این تصمیم ارتش تبدیل به تنها بازوی نظام شد و توانست به مأموریت و رسالت خود به شایستگی عمل کند.

فرمانده نیروی زمینی  ارتش تأکید کرد: استکبار جهانی که از غرص نهال انقلاب ناراحت بود و می‌دانست فرهنگ انقلاب اسلامی محدودیتی نخواهد داشت و در کشورهای منطقه گسترش خواهد یافت تصمیم گرفت برای اولین حرکت نظام را قطع سلاح کند و شعار آمریکایی انحلال ارتش را سر داد.

وی در ادامه افزود: دشمنان می‌خواستند رادارها، ناوها، جنگنده‌ها و ... را از کشورمان بگیرند اما امام راحل با فراست و ژرف نگری خاصی این توطئه را تشخیص داد و دشمن را ناخرسند کرد و به همین دلیل آمریکایی‌ها تمام نیروهای خود را در دنیا احضار کرد و ناامنی را در مرزهای ما با محوریت شمال غرب بوجود آورد.

امیر پوردستان گفت: اولین یگانی که ساماندهی داشت و سلاح رزم به دست گرفت و برای دفاع از مرزها رفت نیروی زمینی بود و در ادامه داوطلبینی از سوی نیروی دریایی و هوایی به آنها ملحق شدند و در مقابل ضد انقلاب به پا خواستند.

وی تصریح کرد: شهید فلاحی، شهید صیاد شیرازی و ... شهدایی بودند که نیروها را در کردستان غرب حمایت و ساماندهی می‌کردند و این هدایت‌ها سبب شد ضد انقلاب در این مناطق ناکام بماند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: نیروی زمینی در این مقطع 18 ماهه تا آغاز جنگ تحمیلی 2 هزار شهید را تقدیم کرد، 2 هزار شهیدی که 44 نفر آن خلبان، کمک خلبان بودند و این حضور مومنانه ارتش و نیروی زمینی در مقابل ضد انقلاب است.

امیر پوردستان بیان داشت: دشمنان بعد از این شکست به دنبال تحریک صدام می‌روند و همچنین کشورهای مرتجع منطقه را ملزم می‌کند به کمک کردن به صدام و در نهایت صدام به کشور ما حمله می‌کند.

وی گفت: اولین یگان‌های بازی که به صورت منظم در مقابل این دشمنان تا دندان مسلح موضع گیری می‌کنند نیروی زمینی ارتش بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: 50 هزار مستشار شوروی در این کشور فعالیت می‌کردند، 12لشکر، 45نیروی مستقل در عراق در حال فعالیت بودند.

وی افزود: اما این یگان‌ها شهید و زخمی دادند و توانستند جلوی شوک اولیه رژیم بعثی عراق را بگیرند در روز دوم جنگ نیروی هوایی چنان سیلی را به صورت نیروی یگان‌های ویژه بعثی عراق زد که تا پایان جنگ از گیجی آن سر بلند نکردند.

امیر پوردستان افزود: نیروی دریایی در آب‌های نیلگون خلیج فارس درسه ماه اول جنگ کار نیروی‌دریایی عراق را یکسره کرد و این رشادت و فداکاری ارتش جمهوری اسلامی بود که دراین سال از خود نشان داد و ثمره آن نزدیک به 126 هزار جانباز است.

وی تاکیدکرد: ارتش تلاش کرد پاسخگوی شایسته‌ای برای اعتماد حضرت امام باشد. حضرت امام و مقام معظم رهبری به ارتش اعتماد کردند و ارتش پاسخ این اعتماد را در میدان عمل و با حضور در صحنه‌های مختلف با ایثار و فداکاری و با تقدیم شهدا داد.

امیر پوردستان گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با استعانت از ذات اقدس الهی و کارکنانی متخصص و بهره مندی از سلاح‌های به روز و پیشرفته و بومی این استعداد و قابلیت را دارد که به شایستگی از مرزهای زمین دریایی هوایی نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کند. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمام حرکت‌ها در مرزها رصد می‌شود و این حرکت‌ها توسط کارشناسان اطلاعاتی تحلیل می‌شوند و متناسب با این تهدیدها ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: من به ملت ولایت‌مدار ایران و شما نمازگزاران قول می‌دهم که مطمئن باشید که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نخواهند شد.

امیر پوردستان گفت: اگر روزی دشمن بخواهد خیال خام خود را عملی کند مطمئن باشید که تهدید کننده را از کرده خودش پشیمان می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما امروز با چهره‌ی تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم تهدیداتی که از نظر شکل و نوع و اندازه با گذشته فرق می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز با جنگ‌های مشارکتی و نیابتی روبه رو هستیم ما به عنوان بازوهای مسلح نظام وظیفه داریم متناسب با تهدید ظرفیت‌های دفاعی لازم را در خودمان ایجاد کنیم.

دستان گفت: آنها یک استراتژی تعریف کردند به نام عملیات پیش دستانه که ما قبل از آنکه تروریست‌ها از لانه‌شان حرکت کنند به سویشان برویم و آنها را از بین ببریم و وارد منطقه غرب آسیا شدند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از این حرکت عظیم که ائتلافی مشارکتی را تشکیل دادند و وارد منطقه شدند سه هدف عمده داشتند. هدف آشکار آنها که از تریبون‌ها می‌گفتند مقابله با تروریسم بود هر چند که دروغ بزرگی بود.

امیرپوردستان اضافه کرد: هدف پنهان آنها تسلط بر منابع انرژی منطقه بود و هدف به کلی پنهانشان جلوگیری از بیداری اسلامی و وحدت شیعه و سنی بود.

وی ادامه داد: زمانی که آمریکایی‌ها این استراتژی عملیات پیش دستانه را تعریف کردند و راهی منطقه شدند قصدشان مقابله با افغانستان نبود آمریکایی‌ها با 200 هزار نیرو، چند صد فروند هواپیما و ... نیامده بودند که افغانستان و عراق را بگیرند. افغانستان که ارتش نداشت صدام هم بنده حلقه به گوش آمریکا بود.

امیر پوردستان تأکید کرد: قصد آمریکایی‌ها حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود اما مؤلفه‌های قدرتی که درنظام ما وجود داشت سبب شد  که آمریکایی‌ها نتوانند این تصمیم خودشان را عملی کنند.

وی گفت: وقتی آنها دیدند که دراین کشور رهبری هوشمند، خردمندو دشمن شناس وجود دارد که به شایستگی سکانداری می‌کند ملتی وجود دارد که پشت سر رهبر ایستاده و یکصدا می‌گوید از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن و نیروهای مسلحی که همه پا به رکاب هستند و انگشت روی ماشه دارند ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی که در اوج اقتدار و آمادگی هستند فهمیدند که نمی‌توانند کاری را انجام دهند و راهبرد دیگری را تعریف کردند.

امیر پوردستان تأکید کرد: راهبرد دیگر عملیات بدون تماس بود یعنی بدون اینکه ارتباطی با طرف مقابل برقرار کنند کاری کنند که طرف مقابل سلاحش را بر زمین بگذارد و دست‌هایش را بالا ببرد.

وی ادامه داد: آنها شرق (افغانستان)، غرب ( عراق)، جنوب (مرزهای آبی) و شمال کشور را با سیستم‌های جنگی الکتریکی و جاسوسی محاصره و فکر کردند با این حرکت نظام جمهوری اسلامی سلاح خود را بر زمین می‌گذارد و دست  خود را بالا می‌برد.

امیر پوردستان تأکید کرد: نظام ما مستحکم و استوار ایستاده و اینجاست که ما حقیقتاً باید شاکر نعمتی به نام ولایت باشیم، شاکر وجود مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا باشیم که شرایط این استحکام را در مردم و مسئولین ما به وجود آوردند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها چند سال توقف کردند تا شاید به نتیجه‌ای برسند اما شکست‌های پی درپی، هزینه‌های اقتصادی بالا، خودکشی سربازانشان سبب شد که تغییر راهبرد دهد و ناچار شوند که استراتژی خود را عوض کنند.

امیر پوردستان اضافه کرد: به همین خاطر در راهبرد جدیدش برای جلوگیری از شکل گیری قطب قدرت به نام جهان اسلام آمد و مذهب علیه مذهب را تعریف کرد و گروه‌های تروریستی داعش و بوکوحرام را تشکیل داد که راهبردی آمریکایی – صهیونیستی بود.

وی در ادامه با توجه به اهداف آمریکا از این راهبرد  گفت: آنها این کار را انجام دادند تا چهره اسلام تخریب شود. مسلمانان به جان هم بیافتند، ظرفیت‌های جهان اسلام از بین برود و جلوی گرایش اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها را به اسلام بگیرند و امنیت رژیم صهیونیستی حفظ شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: من به عنوان یک عضو کوچک از مجموعه مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خدمت شما نمازگزاران عرض می‌کنم که مطمئن باشید برادران و فرزندان سرباز و بسیجی شما در پادگان‌ها و جای جای کشور اسلامی آمادگی لازم را دارند و هر تهدیدی را که قابلیت داشته باشد با آن برخورد و در نطفه خفه می‌کنند.

امیر پوردستان تأکید کرد: ما با تهدیدات جدی روبرو هستیم برای مقابله با این تهاجم گسترده و افسار گسیخته دشمن تنها آمادگی نیروهای مسلح کافی نیست. آنچه این مقاومت را تکمیل می‌کند و این سد را مستحکم می‌کند همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

وی گفت: آنچه که مقام معظم رهبری در ابتدای سال به آن اشاره فرمودند نباید به عنوان شعار به آن نگاه کرد این‌ها تبیین نقشه راه نظام هستند.

امیر پوردستان در ادامه بخشی از فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را بدین شرح اعلام کرد: در حوزه نیروی زمینی، امنیت بخش‌های وسیعی از مرزها، پاکسازی میادین مین و آلوده به مواد منفجره، پشتیبانی بالگردی از تمامی مرزها، قرارگاه پدافند حضرت خاتم الانبیا(ص) که با چشمان بیدار فضای کشور را کنترل می‌کند و اگر بخواهد پرنده‌ای خارج از مسیر خود حرکت کند این آمادگی وجود دارد جنگنده‌ها را برای مواجه شدن اعزام نمایند.

وی در ادامه گفت: نیروی الهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آسمان کشور را کنترل می‌کند، نیروی دریایی ما تلاش‌های بسیار وسیع و گسترده دارد و با تروریسم دریایی که بسیاری از کشورها در آن عاجز هستند مبارزه می‌کند و همچنین پرچم جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های بین‌المللی به اهتزاز در می‌آورد.

امیر پوردستان در پایان خاطر نشان کرد: این عزت و اقتدار ارتش ابتدا نتیجه تصمیم تاریخی امام راحل و بعد هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری است و ما خداوند را بر این نعمات شاکر و سپاسگذاریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار