کارشناس و مدرس رشته پیلاتس:

استفاده از افراد غیر متخصص به این رشته ضربه زده است

شفیعی گفت: مسئولان ورزشی به خاطر منفعت خود به سلامت مردم هیچ توجهی ندارند و از افراد غیر متخصص استفاده می‌کنند.

مرتضی شفیعی کارشناس و مدرس رشته پیلاتس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: این ورزش توسط بهاره عصری پایه‌گذاری و 9 ساله به طور رسمی در ایران دایر شده است و مربیان زیادی هم تربیت شدند اما مسئولان ورزشی به دلیل منفعت‌شان از افراد غیر متخصص در این رشته استفاده می‌کنند هیچ توجهی به سلامت مردم نمی‌کنند و باعث ضربه‌زدن به این ورزش شده‌اند.

وی همچنین افزود: انجمن ما اهداف متفاوتی را در نظر گرفته است این رشته ورزشی برخلاف دیگر رشته‌ها نیاز به جنبش  و جوش و فعالیت بدنی زیاد ندارند و از طرفی دیگر باعث بالارفتن قدرت بدنی، تعادل و انعطاف و تنفس زیاد و دریافت اکسیژن زیاد می‌شود و در ضمن عضلات را تقویت کرده و کوچکترین آسیبی به بدن وارد نمی آورد.

وی در ادامه اذعان کرد: هر کسی با هر وضعیت جسمی و در هر سنی می‌تواند به این ورزش روی آورد . این ورزش باعث کنترل بیماری دیابت نوع دوم و فشار خون می‌شود و مهمترین مزیت این رشته اصلاح الگوی حرکت، اصلاح حرکات ستون مهره ها، از بین رفتن گودی و ؟ کمر است و باعث سرحالی انشان نیز می‌شود.

کارشناس و مدرس ورزش پیلاتس همچنین تصریح کرد: این ورزش چنان تاثیر عجیب و غریب و خوبی در بدن اسنان می گذارد که هر شخص بعد از مدت کوتاهی متوجه آن می شود بیشترین علاقمندای این رشته بین بانوان در گروه سنی 18 تا 48 سال و آقایان 22 تا 48 سال هستند.

مسئولان ورزشی هیچ‌گونه از هیچ جهت ما را حمایت نکردند و حتی ما را به خاطر برخی از افراد کنار گذاشتند و ما از روی اجبار مجوز یک مدرسه خصوصی را گرفتیم و هدفمان دراین موسسه به روزرسانی اطلاعات مربیان، آموزش‌های گروهی، استفاده از وسایل جدید است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورزشکارانی که به طور حرفه ای فعالیت می‌کنند ناخودآگاه به عضالتشان فشار وارد آمده و صدمه می‌بینند بنابراین بهتر است این افراد یک دوره در این کلاس‌ها شرکت کنند تا عضلاتشان تقویت شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیلاتس ، شفیعی ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار