رئیس دومین دانشگاه مهم واتیکان به همراه سفیر این کشور در ایران و نیز رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران به قم سفر و در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) حضور یافتند.

سفر هیأت واتیکان به شهر مقدس قمبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ؛ دکتر مون انریکو دال کو ولو رئیس دانشگاه لاترانسه واتیکان به همراه سفیر این کشور در ایران و نیز رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران به قم سفر و به زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) شرفیاب و در دانشگاه ادیان و موسسه مطالعات اسلامی حضور یافتند.

ایشان  خاطر نشان کرد: برای هر نوع همکاری علمی و کار مشترک آمادگی داریم به ویژه اینکه دانشگاه ادیان در خصوص مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت کار کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه لاترانسه، یک دانشگاه پاپی محسوب شده و موضع رسمی مذهب کاتولیک را بیان می کند گفت: حضور اساتید و دانشجویان ایرانی در نشست ها و برنامه هایی که روی آن تفاهم کردیم، بر افزایش تعاملات و رسیدن به درک متقابل تاثیر به سزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز، با ابراز خرسندی از افزایش تعاملات بین ایران و واتیکان گفت: تاکنون رئیس و اعضای هیات علمی این دانشگاه سفرهای متعددی به واتیکان داشتند و این سفرها، بازتاب خوبی در فضای عمومی و رسانه‌ای داشته است.

حجج اسلام دریاباری و محدث معاونان آموزشی و پژوهشی موسسه مطالعات اسلامی به معرفی این موسسه و اهتمام آن برای تربیت طلاب برای حضور در صحنه بین الملل پرداختند و در خصوص زمینه های مشترک همکاری بین موسسه مطالعات اسلامی و دانشگاه لاترانسه بحث و تبادل نظر شد.

مون انریکو دال کو ولو با اشاره به عدم تعارض بین عقیده و عقل در معارف شیعی گفت: از این جهت، رویکرد شیعه و کاتولیک به هم نزدیک است. ما نیز معتقدیم که عقل و ایمان با هم تعارض ندارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.