دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: فیلم سینمایی محمد رسول‌الله در بخش غیر رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای مهمانان غیر ایرانی به نمایش در خواهد آمد.

"علیرضا رضاداد" دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص رویکرد بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: مهمترین رویکرد بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر استفاده از ظرفیت‌هایی است که در بخش بین‌المللی و در نمایش فیلم‌های ایرانی برای غیر ایرانی‌ها و تعامل با حوزه‌های مرتبط و همسو داریم. 

وی افزود: این رویکرد در سالهای گذشته کم و بیش بوده و  در این دوره نمایش جدی تر این رویکرد مورد توجه است تا مشارکت بیشتری در این جهت صورت گیرد. 

"رضاداد" در خصوص باز خوردهای این جشنواره عنوان کرد: بازخوردها تاکنون خیلی خوب بوده اما در نهایت کار ما را سخت‌تر کرده است زیرا در سالهای گذشته، بخش بین‌الملل تحت‌الشعاع سینمای ایران قرار داشت و بسیاری از اقدامات ضروری، به دلیل همزمانی برگزاری این بخش با سینمای ایران چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما امسال این تفکیک هر  چند  کار را سخت‌تر کرده ولی برای همه‌ی ما لذت بخش است زیرا یک کار جدی و موثر انجام خواهیم داد. 

دبیر جشنواره در خصوص آثار و کشورهای متقاضی به این جشنواره بیان کرد: بیش از 300 فیلم به دبیر خانه جشنواره رسید و پس از بررسی بیش از 200 فیلم از سوی هیأت انتخاب مورد بازبینی قرار گرفت و در مرحله‌ی اول به دست هیأت انتخاب رسیدند. 

وی تصریح کرد: تقریبا از 80 کشور فیلم به دست ما رسیده و با توجه به تنوع بالا درآثار برای هر دو بخش رقابتی، جلوه‌گاه شرق و سینمای سعادت تعداد بیش از اندازه‌ی مورد نیاز فیلم قابل انتخاب، وجود داشت. 

وی در خصوص جزئیات و تعداد آثار قابل نمایش در این جشنواره اظهار داشت:  حدود 80 فیلم سینمایی، 15 فیلم مستند، 50 فیلم کوتاه در مجموع در این دوره از جشنواره بین‌المللی به نمایش در می‌آید که 14 فیلم در هر بخش مسابقه نمایش داده خواهد شد و از میان این 14 فیلم 3 فیلم ایرانی و 11 فیلم غیر ایرانی هستند که در جلوگاه شرق، سینمای سعادت بقیه‌ی فیلم‌ها یا در بخش مرور آثار یا بخش نمایش ویژه اکران می‌شوند. 

"رضا داد" در خصوص نمایش آثار "فرانچسکو رزی" در این جشنواره اظهار داشت: یکی از بخش‌های موجود در هر دوره  مرور آثار یک فیلمساز در جشنواره فجر است و امسال شورای برگزاری مرور آثار "فرانچسکو رزی" را در نظر دارد که آثار وی را اعلام خواهیم کرد. 

دبیر جشنواره در خصوص نمایش و حضور فیلم محمد رسول‌الله ساخته "مجید مجیدی" در این جشنواره گفت:  این فیلم به عنوان یکی از آثار تولیدی سینمای ایران طبق برنامه ریزی‌های قبلی،  در بخش رقابتی جشنواره امسال حضور نداشت؛ بنابراین در بخش بین‌المللی هم این فیلم به دنبال حفظ شأن پیامبر و توجه به مضمون و موضوع فیلم در بخش رقابتی حضور پیدا نمی‌کند اما با هماهنگی یک نمایش فوق‌العاده در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر برای مهمانان غیر ایرانی خواهیم داشت. 

"رضا داد" در خصوص افتتاحیه جشنواره بین‌الملل اظهار داشت:  افتتاحیه جشنواره بین‌الملل  در روز 5 اردیبهشت و اختتامیه آن روز 12 اردیبهشت در تالار وحدت برگزار خواهد شد که افتتاحیه به شکل ویژه‌ای برگزار خواهد شد. 

وی در پایان در خصوص ادامه‌ی روند تفکیک بخش بین‌الملل و سینمای ایران خاطر نشان کرد: تفکیک دو بخش بین‌الملل و سینمای ایران جشنواره فیلم فجر از سوی سازمان سینمایی انجام شده زیرا با توتجه به ظرفیت‌های سینمای ایران و همچنین تعاملی که سینمای ایران با کشورهای دیگر می‌تواند داشته باشد برگزاری جشنواره فیلم فجر به طور مستقل در زمانی غیر از هم زمانی با بخش ملی انجام خواهد شد و در سالهای آتی همین  روند ادامه پیدا خواهد کرد. 

گفتنی است رضاداد از پاسخ دادن به سوالی در خصوص عهده‌دار بودن دبیری جشنواره در سالهای آینده سرباز زد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار