دانشنامه IT/

سرقت کلیدهای رایانه چطور رخ می دهد؟

Keylogger ها که یک نرم افزار جاسوسی محسوب می شوند،اطلاعات رایانه را به سرقت می برند.

به گزارش دریچه ترفندها و نرم افزارهای باشگاه خبرنگاران،نرم افزارهایی که از آن ها به عنوان Keylogger یاد می شود می توانند کلید های زده شده روی صفحه کلید را ذخیره کرده و برای یک مقصد که از پیش تعیین شده ارسال کنند.

سرقت کلیدهای رایانه چطور رخ می دهد؟



1-Keylogger

Keylogger می توانند اطلاعات مهم رایانه ای مانند رمزهای عبور را به دست آورده و برای یک هکر ارسال کنند.برای مقابله با این نرم افزار ها نصب یک نرم افزار  امنیتی روی رایانه ضروری می باشد.

2-Install

نرم افزارها برای اجرا نیاز به نصب یا Install شدن روی رایانه ها را دارند.نصب یک نرم افزار در حقیقت ذخیره فایل های مورد نیاز برای اجرای برنامه روی دیسک سخت می باشد.پیش از  نصب نرم افزار باید مطمئن شد که با سیستم عامل مد نظر کاربر سازگاری دارد.

3-Open Source

برنامه های رایانه ای که ساخته می شوند دارای کدهایی برای اجرا هستند که از آن به عنوان Source یا منبع یاد می شود.اگر این کدها در اختیار افراد عادی قرار گیرد و هر فرد آشنا بتواند با آن کار کند به آن نرم افزار Open Source گفته می شود.از مشهورترین نرم افزار های Open Source  می توان مرورگر فایر فاکس،سیستم عامل آندورید را نام برد.

4-Registry

Registry یک بانک اطلاعاتی در سیستم عامل ویندوز می باشد که اطلاعات مورد نیاز نرم افزار های نصب شده و اطلاعات مورد نیاز سیستم عامل در آن ذخیره می شود.

5-File Format

هر فایل رایانه ای دارای یک قالب مشخص می باشد که در یک فایل متنی به زبان کامپیوتر ذخیره می شود.این قالب فایل نحوه خواندن،و شروع و پایان فایل را نیز مشخص می کند.به این قالب فایل که می تواند برای مثال JPEG باشد File Format می گویند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار