وزیر آموزش و پرورش در همایش یاس مهربانی که امروز صبح در کانون پرورشی فکری کودکان برگزار شد عنوان کرد: اگر بدنبال یک جامعه توسعه یافته هستیم باید بدانیم توسعه آحاد جامعه در گرو تربیت جامعه و زنان آن جامعه است چرا که نقش زنان در تربیت و تعلیم انکار ناشدنی است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر فانی در حاشیه همایش یاس مهربانی با بیان نقش پر رنگ زنان در بین فرهنگیان جمله خاطره انگیز امام خمینی در خصوص نقش زنان را یادآور شد از دامن زن مرد به معراج می‌رسد و ادامه داد: رشد و توسعه هر جامعه ای در گرو تربیت افراد آن جامعه است و با توجه به نقش اثر گذار زنان به خصوص مادران در تربیت فرزندان یک جامعه آموزش و پرورش نیز مفتخر است که بیش از نیمی از جامعه فرهنگیان را زنان تشکیل می‌دهند. 

وی گفت: نقش تعلیم و تربیت دختران به همین دلیل متمایز از پسران است و رابطه مستقیم با فضای فرهنگی جامعه دارد ما نیز در دولت یازدهم تعلیم و تربیت دختران را در اولویت کار خود قرار دادیم. 

وی با بیان اینکه افزایش جامعه زنان تحت پوشش آموزش و پرورش در توسعه متوسطه یک و دو توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و متوسطه نظری و توسعه متوازن رشته‌ها در دوره متوسطه 2 از جمله اولویت‌هایی است که این وزارتخانه برای دختران دنبال می‌کنند. 

وی تصریح کرد: علاوه بر نقشی که دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در سایر ارگان‌ها به عهده دارد نقش خطیر تری دنبال می‌کند و آموزش دختران در مناطق محروم و عشایری ایجاد عدالت آموزشی در آموزش دختران از جمله این ماموریت‌هاست که دفتر امور زنان به عهده دارد. 

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 14 هزار از فرهنگیان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: تجربه نشان داده است مدیریت زنان در آموزش و پرورش حساس‌تر و اثر بخش‌تر از مردان بوده و سپردن مسئولیت‌های مدیریتی به زنان از جمله مسائلی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند. از جمله ماموریت‌های حائز اهمیت دفتر زنان این وزارتخانه حمایت از 14 هزار فرهنگی زن سرپرست خانوار است که علاوه بر مشکلات شغلی مسئولیت تربیت فرزندان را نیز به عهده دارند. 

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر مشکلاتی که در بخش بودجه‌ای داریم در تلاشیم همکاریمان با دفتر امور زنان بیشتر شود و این همایش گامی موثر در راستای این هدف است. فراخوان همایش یاس مهربان آغاز و مقالات درحال بررسی و ارزیابی است و امیدواریم یک اقدام فرهنگی موثر در خصوص نقش زنان به واسطه این همایش صورت گیرد. 

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش سرکار خانم طباطبایی، مشاور وزیر و مدیر دفتر امور زنان ، فاطمه طباطبایی عروس امام خمینی و جمعی کثیری از فرهنگیان در این همایش حضور داشتند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار