رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در یزد گفت: استان یزد جزء استان هایی است که شیوع ایدز در آن نسبت به میانگین کشور در حد پایین تری است، ولی این موضوع نباید ما را خوشحال کند که فعالیت ها کفایت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در جلسه پایش و ارزشیابی ایدز استان یزد اظهار داشت: فعالیت های بهداشتی در استان یزد قابل تقدیر است.

 وی تاکید کرد: تعداد شناسایی کمتر از چیزی است که انتظار می‌رود و این ناشی از این است که این بیماری سالها بدون علامت است.

 گویا با بیان اینکه نسبت به مبتلایان در جامعه دید مناسبی وجود ندارد گفت: این موضوع باعث شده است تا مراجعه مبتلایان برای درمان بشدت کم شود.

 ﻭي ﺑﺎ اشاره به اﻳﻨﻜﻪ یک چهارم افراد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند که این آمار در یزد یک سوم است ﮔﻔﺖ: تخمین زده می شود 970 نفر در یزد مبتلای به ایدز باشند و در یزد یک سوم موارد شناسایی شده‌اند که تعداد مشاوره های انجام شده درخصوص بیماری ایدز نیزدر استان یزد از میانگین کشوری بالاتر است.

 گویا با اشاره به آمار ایدز در استان یزد تصریح کرد: تعداد مبتلایان یزدی که به کلینیک ایدز مراجعه می کنند از میانگین کشوری خیلی بالاتر است، به طوری که میانگین کشوری 59% و در یزد 86% است. همچنین بررسی های ازمایشگاهی و پایش بیماان در یزد 85% و میانگین کشوری 70% است.

وی افزود: یکی از عوامل موثر در ابتلای به این بیماری ها در استان یزد، مساله کم آبی استان است که باید مورد اهتمام مسئولین استان قرار گیرد.

 همچنین رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار کشورمتذکر شد یکی از عوامل موثر بر بیماری های واگیر دار استان، تردد کنترل نشده اتباع خارجی است، به طوری که هر 4 مورد کشف شده سرخک از ابتدای سال 94 تاکنون مربوط به اتباع خارجی بوده است

انتهای پیام/ز
برچسب ها: ایدز ، واگیردار ، امار ، شیوع ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.