وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه جمعه پس از تماشای نمایش «سقراط»، ضمن یک درخواست، بار دیگر بر اقدامات این وزارت‌خانه برای رفع مشکلات درمانی هنرمندان تئاتر تاکید کرد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدهادی ایازی، قائم‌مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی و علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه ۲۱ فروردین با حضور در تالار وحدت به تماشای نمایش «سقراط» نشستند. 
 
پس از پایان اجرای «سقراط»، دکتر هاشمی در جمع هنرمندان این نمایش حاضر شد و در سخنانی، بار دیگر بر پیگیری امور سلامت اهالی تئاتر توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.
 
وزیر بهداشت اما در ابتدا درخواستی را مطرح کرد و از هنرمندان تئاتر خواست تا در کارهای‌شان موضوع‌های مرتبط با حوزه سلامت را هم بگنجاند. او گفت: «نمایشنامه‌هایی که به بهداشت و درمان جامعه بپردازند، با تایید کارشناسان خانه تئاتر مورد حمایت ما قرار می‌گیرند. حتی ما یک گام به سمت هنرمندان بر می‌داریم و به آنان در این عرصه سفارش کار خواهیم داد. با چنین برنامه‌ای، اهداف هنری و بهداشتی جامعه را هم زمان مد نطر قرار خواهیم داد.»
 
دکتر هاشمی در ادامه درباره رفع مشکلات درمانی هنرمندان توضیح داد: «سلامت و درمان جامعه، اولویت نخست دولت تدبیر و امید است و بی‌شک هنرمندان هم در این راستا مورد توجه هستند. با توجه به جلساتی که با مسوولان و مدیران وزارت ارشاد برگزار کرده‌ایم و از جمله دیداری که چهارشنبه هفته گذشته با هیئت مدیره خانه تئاتر داشتیم، امیدواریم به زودی همه مشکلات این عرصه را از سر راه برداریم.»
 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع هنرمندان نمایش «سقراط»
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ارتباط توضیح داد: «برقراری و گسترش چتر بیمه تکمیلی، حمایت دارویی از هنرمندان مبتلا به بیماری‌های خاص و اختصاص مراکز درمانی در سطح کشور برای انجام آزمایشات سالانه و چکاب هنرمندان از جمله کارهایی است که دنبال می‌کنیم.»
 
دکتر حسن هاشمی در پایان تاکید کرد: «با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با سرعت، به اهداف مورد نظر در حوزه سلامت و درمان هنرمندان دست پیدا کنیم و پس از این شاهد مشکلات و تنگناهای گذشته نباشیم تا جامعه تئاتری ما با آسودگی خاطر بیشتری به آفرینش هنری بپردازد.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار