معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: یک هزار و 846 هکتار از باغ های این شهرستان تاکنون به سامانه آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز شده است.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،نریمانی با بیان این مطلب افزود: از این میزان یک هزار و 100 هکتار با استفاده از 25 میلیارد ریال تسهیلات دولتی به این سامانه مجهز شده است.

وی بازده آبیاری در روش قطره ای را 85 درصد اعلام و اظهار کرد: بازده آبیاری در روش سنتی 15 درصد و بارانی 70 درصد بوده و استقبال کشاورزان و باغداران از سامانه آبیاری قطره ای موجب بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصرف آب می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: هم اکنون دولت به منظور مصرف بهینه آب، برای اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار قطره ای 65 میلیون ریال اعتبار یارانه ای بلاعوض پرداخت می کند.

نریمانی یادآوری کرد: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوبی برای فعالیت کشاورزی برخوردار بوده که با همکاری بهره برداران و استفاده از نظرات کارشنان این مدیریت، این جایگاه ارتقاء می یابد.

وی گفت: مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی، تولیدات مازاد بر مصرف خود را به کشورهای مختلف صادر می کرد و اکنون نیز این روند ادامه دارد.

نریمانی اضافه کرد: هم اکنون حدود 20 هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که هر سال حدود 280 هزار تن انواع میوه از آن ها برداشت می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.