در روز گذشته؛

۶ زمین‌لرزه شهرستان دشتی را لرزاند/ لرزش‌های شدید در شنبه

طی روز جمعه شش زمین‌لرزه با شدت بالای سه ریشتر شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، بیستم فرودین سال ۹۲ زمین‌لرزه شدیدی به قدرت ۶.۱ ریشتر شهرستان دشتی استان بوشهر را لرزاند که این زمین‌لرزه باعث مرگ بیش از ۳۷ نفر شد و تعداد زیادی از اهالی این شهرستان نیز دچار آسیب‌دیدگی شدند.

این روزها و در حالی که در دومین سالگرد این زلزله به سر می‌بریم، زمین‌لرزه‌های متعددی شهرستان دشتی را می‌لرزاند و شاهد تداوم لرزش ها هستیم.

مرکز اغلب این زمینه لرزه‌ها، شهر شنبه و روستاهای اطراف آن است که در سال ۹۲ نیز بیشترین آسیب‌ها را دیده بود.

شدت برخی از این زمین‌لرزه‌ها به قدری شدید است که باعث شده تا مردم از بیم احتمال بروز خطرات زلزله، کمتر در محل‌های سرپوشیده قرار بگیرند.

شش زمین‌لرزه نسبتا شدید طی روز جمعه شهرستان دشتی را لرزاند که این زمین‌لرزه‌ها بین ۳.۱ ریشتر تا ۴.۸ ریشتر قدرت داشتند.

جزئیات زمین‌لرزه‌های روز جمعه در استان بوشهر

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۱ درجه در مقیاس ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۲۸.۴۱ شمالي و ۵۱.۶۱ شرقي ساعت ۵۲ دقیقه بامداد روز جمعه در عمق ۲۰ کیلومتری زمین شهر کاکی شهرستان دشتی را لرزاند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۸ درجه در مقیاس ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۲۸.۴۰ شمالي و ۵۱.۸۱ شرقي ساعت ۱۰ و ۵۳ دقیقه روز جمعه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین شهر شنبه شهرستان دشتی را لرزاند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۳ درجه در مقیاس ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۲۸.۲۷ شمالي و ۵۱.۶۸ شرقي ساعت ۱۴ و ۶ دقیقه روز جمعه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهر شنبه شهرستان دشتی را لرزاند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ درجه در مقیاس ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۲۸.۳۵ شمالي و ۵۱.۸۴ شرقي ساعت ۱۴ و ۴۳ دقیقه روز جمعه در عمق ۱۹ کیلومتری زمین شهر شنبه شهرستان دشتی را لرزاند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ درجه در مقیاس ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۲۸.۳۷ شمالي و ۵۱.۸۳ شرقي ساعت ۱۵ و ۳۹ دقیقه روز جمعه در عمق ۲۷ کیلومتری زمین شهر شنبه شهرستان دشتی را لرزاند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ درجه در مقیاس ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۲۸.۳۴ شمالي و ۵۱.۶۷ شرقي ساعت ۲۰ و ۱۹ دقیقه جمعه در عمق ۱۱ کیلومتری زمین شهر شنبه شهرستان دشتی را لرزاند.

البته استان بوشهر زمین‌لرزه دیگری نیز داشت و زلزله‌ای به بزرگی ۲.۶ درجه در مقیاس ریشتر شهر آب‌پخش را لرزاند.

زمین‌لرزه‌ها خسارتی در بر نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار داشت: امروز شاهد بروز زمین‌لرزه‌های متعددی در استان بوشهر به ویژه در شهرستان دشتی بودیم.

کاظم مرادی ادامه داد: پس از وقوع این زمین‌لرزه‌ها، بررسی میدانی وضعیت زلزله و خسارات احتمالی آن انجام شد و خوشبختانه این زمین‌لرزه‌ها هیچ‌گونه خساراتی را در پی نداشت.

آماده‌باش نیروهای امدادی در شهرستان دشتی

فرماندار شهرستان دشتی نیز اظهار داشت: چندین زمین‌لرزه را در شهرستان دشتی داشتیم که بزرگترین زمین‌لرزه دارای قدرت 4.8 درجه در مقیاس ریشتر بود که لرزش شدیدی را در این منطقه ایجاد کرد.

غلامرضا مهرجو اضافه کرد: با وقوع این زمین‌لرزه‌ها، شورای مدیریت بحران شهرستان دشتی به حالت آماده‌باش درآمد و نیروهای امداد و نجات نیز آماده‌باش شدند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی‌های صورت گرفته در شهرها و روستاهای این شهرستان، خسارتی از این زمین‌لرزه‌ها گزارش نشده است.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: زمین لرزه ، دشتی ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.