یک جامعه‌شناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

شناخت یا غرق در عواطف قبل از ازدواج

یک جامعه‌شناس گفت: روابط قبل از ازدواج بین زن و مردم اگر با انگیزه درست و سلامت نفس و بدون دخالت عواطف و هیجانات و با اطلاع خانواده همراه باشد یک گام قوی برای ازدواج محسوب می‌شود.

مریم صادق‌زاده، کارشناس ارشد جامعه‌شناسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت روابط قبل از ازدواج بین زن و مرد، اظهار کرد: افسردگی، یأس، ناامیدی و مخالفت والدین با دید عدم صلاحیت طرف برای ازدواج بی‌اعتمادی و سؤظن به جنس مخالف و کمرنگ شدن عاطفه‌ها، وابستگی بدون پیش زمینه عقلی از تأثیرات مخرب رابطه عاطفی قبل از ازدواج است.

صادق‌زاده با اشاره به کمبودهای اقتصادی و عاطفی ناشی از تربیت خانوادگی، بیکاری افراد و بسترسازی کانال‌های ماهواره‌ای در کانون خانواده افزود: عدم آگاهی از مدیریت عواطف و هیجانات وجودی خود فرد، ارزانی خطوط تلفن همراه و سیم کارت و ورود فرد به فضاهای مجازی و مُد شدن توانایی و زرنگی در به دام انداختن جنس مخالف از عوامل گرایش فرد به جنس مخالف است.

وی با بیان این که، کشش درونی برای ازدواج بین زن و مرد وجود داشته ولی از آنجایی که به دلیل ناآگاهی آن را هدفمند نبوده و فقط یکسری حس‌های اولیه با تعریف درست محبت اشتباه گرفته می‌شود، گفت: واقعیت رابطه قبل از ازدواج بها داده نشده و اکثراً به نتیجه هدفمند آن که آمادگی برای ازدواج است منجر نمی‌شود.

صادق‌زاده در پایان تأکید کرد: آموزش به خانواده‌ها و به تبع آن فرزندان به منظور شناخت رابطه‌ها و حد و حدود آن‌ها در کنار کپسوله کردن خانواده با دستورات دینی و عرفی جامعه، مطمئناً روابط بین دو جنس مخالف را به سطح سلامت روانی و جسمی خواهد رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، عواطف ، انگیزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۶
عاشقتم