یک روانشناس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

راهکاری برای ازدواج موفق جوانان/ نقش خانواده‌ها در ازدواج موفق جوانان

یک روانشناس گفت: ازدواج هایی که تلفیقی از شیوه سنتی و مدرن بوده ثمره بهتری در بر داشته چرا که توجه به معیارهای فردی، خانوادگی و فرهنگی دو طرف در آن رعایت می‌شود.

فرید فدایی روانشناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اشاره به ازدواج جوانان به صورت ترکیبی از شیوه سنتی و امروزی اظهار کرد: کشور ما در حال گذر از جامعه سنتی به صنعتی و مدرن است و این گذر منجر به تغییراتی در سبک زندگی فردی و اجتماعی، تغییر نگرش در خانواده‌ها و سبک ازدواج جوانان شده است. 

وی ادامه داد: به طور سنتی خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان خود نکاتی را در نظر می گیرند که این نکات حاصل تجربه‌های آنها بوده است و در این سبک سنتی، خانواده‌ها اصول و هنجارهای یکدیگر را می‌سنجند و بعد از نظر خواهی از دختر و پسر ازدواج صورت می گیرد.
 
فدایی تصریح کرد: در ازدواج های امروزی خانواده‌ها به دختر و پسر فرصت بیشتری برای شناخت می‌دهند و در مدت زمان طولانی تصمیم گیری انجام می‌شود. 

روانشناس در خصوص اینکه ازدواج سنتی یا نوین موفق‌تر است افزود: ازدواج‌های سنتی در مقایسه با ازدواج های امروزی به لحاظ توجه به هنجارها و قوانین خانواده‌ها، ازدواج با ثبات و امن‌تری است اما در این گونه ازدواج‌ها به برخی از ویژگی‌های شخصیتی و سبک‌های رفتاری فرد کمتر توجه می‌شود، در نتیجه به نظر می‌رسد که در ازدواج‌های امروزی که ترکیبی از ازدواج سنتی با شیوه نوین است ثمره بهتری داشته چرا که توجه به معیارهای فردی، خانوادگی و فرهنگی دو طرف در این سبک ازدواج ویژگی‌های مرتبط با رضایت زناشویی را در پی دارد. 

وی در پایان گفت: برای داشتن ازدواج سعادتمند بهتر است روز ازدواج و انتخاب همسر بر اساس ملاک های فردی و خانوادگی صورت گیرد و فرد و خانواده، هر دو در این انتخاب سهیم باشند بهتر است جوانان قبل از رسیدن به تصمیم قطعی، رابطه عاطفی عمیق بر قرار نکنند، هر چند وجود علاقه و زمینه ارتباط عاطفی برای انتخاب درست لازم است اما دختر و پسری که در یک رابطه عاطفی عمیق درگیر شوند،‌قدرت تصمیم گیری منطقی را از دست خواهند داد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ازدواج ، موفق ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار