شرایط لازم برای یک ازدواج موفق چیست؟

یک روان‌شناس گفت: آمادگی مالی و اقتصادی، شرط لازم برای یک ازدواج موفق است.

ربابه تبریزی، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخاب صحیح ازدواج در اسلام حلال است، افزود: زوجین برای ازدواج باید کششی به یکدیگر داشته باشند و به یکدیگر رغبت نشان دهند و این شرط اول برای ازدواج است.

وی بیان کرد: شرط دوم این است که باید سطح تحصیلات و سطح فرهنگ زوجین به یکدیگر نزدیک باشد، ممکن است فردی دارای تحصیلات کمی باشد ولی به لحاظ مطالعات بیشتر از آگاهی و معلومات کافی و در نتیجه از فرهنگ بالایی برخوردار باشد.

این روانشناس تأکید کرد: در مقابل ممکن است فردی از تحصیلات بالایی برخوردار و در برخی زمینه‌ها ناتوان باشد.

تبریزی با تأکید بر اینکه زوجین باید آمادگی مالی و اقتصادی مناسبی را برای ازدواج داشته باشند، تصریح کرد: فرهنگ خانواده‌ها برای ازدواج باید به یکدیگر نزدیک باشد، ممکن است فردی در خانواده‌ای آرام و بی‌دردسری بزرگ شده باشد، اما در مقابل ممکن است فردی در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که حریم خانوادگیشان در همه حال در حال شکستن است.

این روانشناس افزود: رفت‌وآمد خانوادگی و معاشرت تأثیر زیادی برای ایجاد یک ازدواج موفق دارد و زوجین باید برای ازدواج به یکدیگر متعهد بوده و موازین ازدواج مناسب را رعایت کنند.

تبریزی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید آگاهی لازم از یکدیگر داشته باشند، گفت: در جامعه‌ی کنونی، تحقیق و جست‌وجو در بین خانواده‌ها، محل زندگی، محل کار و ... برای یک ازدواج موفق ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌تواند در ارائه آموزش‌های لازم به زوجین تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، موفق ، شرایط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار