آسمان نمای آلاشت و مجموعه رصد خانه ای که در آلاشت سال‌هاست افراد را به خود جذب می‌کند، به عنوان اولین رصدخانه ساده و غیر حرفه ای در مازندران محسوب می‍شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آسمان نمای آلاشت و مجموعه رصدخانه‌ای که در آلاشت سال‌هاست افراد را به خود جذب می کند، به عنوان اولین رصدخانه ساده و غیر حرفه‌ای در مازندران محسوب می‌شود. این رصدخانه در حاشیه دریای مازندران است و شما می توانید برای آموزش‌های مقدماتی به این محل بیایند و رصد کردن را از نزدیک تجربه کنند.

هر چند از سال ۸۶ تا کنون مدت زمان زیادی نگذشته اما این کار بسیار موفق بوده و در امر جذب گردشگر هم بسیار مثبت عمل کرده است. این مکان توسط شهرداری شهر آلاشت روی یکی از بخش‌های مرتفع و ارتفاعات ساخته شده است.

تلسکوپ این منطقه یک تلسکوپ بسیار مناسب است که ۱۴ اینچی است و در زیر یک گنبد با ارتفاع ۴ متر نصب شده است. سایر دیدنی‌ها و تجهیزاتی که برای آماتورها لازم است می‌توان به ترازوی نجومی، نرم افزار و کتب و پوستر و عکس‌های نجوم، سالن اجلاس و همایش نجوم و … اشاره کرد.

این شهر به عنوان بهشت ستاره شناسان مشهور است چرا که ارتفاع شهر، هوای خوب، نبودن آلودگی صوتی و نوری و هوا، از طرفی هم آسمانی پاک و زیبا این مکان را محبوب کرده است.

منجمان برای سکونت نیاز به محل مناسب دارند از آنجا که در این مکان هیچ گونه هتل یا مسافرخانه وجود ندارد می توانند با هماهنگی با شهرداری از ساختمان های شهرداری برای اقامت استفاده کنند.

در کنار این می‌توانید از صنایع دستی این شهر هم دیدن کنید. در این شهر معماری و تمدن مدرن و قدیم هر دو با هم آمیخته و این خود به جذب بیشتر گردشگران کمک کرده است.

در شاهنامه هم سنگ آلاشت آمده و این در کنار یکی از روستاهای این محل، قرار دارد و به آن محل رستم دکت گفته می‌شود.




منبع:agencytravel.ir

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار