رییس کل دادگستری استان تهران گفت: ما کارکنان دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی نباید خودمان به آنچه که آن را جرم می‌نامیم آلوده باشیم.

کارکنان دستگاه قضا نباید خود آلوده به جرم باشندبه گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «غلامحسین اسماعیلی» روز چهارشنبه در همایش بزرگ عفاف و حجاب که به مناسبت سالروز تولد حضر فاطمه زهرا (س) و روز زن برگزار شد در جمع کارکنان زن این مجموعه افزود: خیلی از اعمال و رفتار برخی شهروندان را جرم می دانیم و آنها را مجازات می کنیم و خدای نکرده اینگونه نباشد که خودمان به آنچه که آن را جرم می دانیم آلوده باشیم.
 
وی ادامه داد: نه تنها نباید به این قبیل موارد آلوده باشیم بلکه به لحاظ شان و جایگاهی که از آن برخورداریم باید نسبت به دیگران مقیدتر، پایبندتر، استوارتر و به الگوی زندگی ائمه اطهار نزدیک تر باشیم تا دیگران نیز به این واسطه به این الگوها نزدیک تر شوند.
 
رییس کل دادگستری استان تهران با بیان این که برخی با مغالطه و سفسطه به دنبال جدایی ما از ائمه اطهار(س) هستند، گفت: به عنوان مثال به جوان ها می گویند دلت را صاف کن و همین که دل صاف باشد کافی است در صورتی که در مقام عمل باید مطیع فرامین ائمه اطهار باشیم.
 
به گفته وی این مانند آن است که به والدین بگوییم همین قدر که بچه هایت را دوست داری کافی است و نیازی نیست اسباب آسایش، آرامش و پیشرفت را برای اولادت فراهم کنی.
 
اسماعیلی خاطرنشان کرد: همه ما باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی مان پیاده کنیم که در حقیقت همان سبک زندگی حضرت علی (ع)، حضرت زهرای مرضیه(س) و فرزندان ایشان است.
 
اسماعیلی با بیان اینکه همه افتخار می کنیم پیرو حضرت زهرای اطهر(س) هستیم، گفت: حضرت زهرا(س) می فرمایند اگر به آنچه گفتیم عمل می کنید و آنچه که نهی کردیم بیزاری می جویید و اجتناب می کنید، شیعه ما هستید.
 
وی با تاکید بر پیاده کردن سبک زندگی اسلامی افزود: سبک زندگی اسلامی بویژه برای خانم ها این نیست که فقط در خانه بنشینند، زیرا حضرت زهرا(س) هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی حضور داشتند.
 
رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: حضرت زهرا(س) حتی در میدان نبرد در جنگ خندق نیز شرکت کردند و در مسجد خطبه خوانده و سخنرانی می کردند.
 
اسماعیلی با بیان اینکه ادعای محبت اهل بیت(ع) را داریم اما ابعاد زندگی آنها را اجرا نمی کنیم، گفت: منزل حضرت زهرا(س) دیوار به دیوار مسجد بود و حتی یکی از درهای مسجد از خانه این بانوی بزرگوار باز می شد، در حالیکه امروز بدنبال خانه ای هستیم که کنار مسجد نباشد و قیمت خانه کنار مسجد از دیگر خانه ها کمتر است.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار