استاندار اصفهان اظهار داشت: در نظر سنجي هاي صورت گرفته بيش از 90 درصد افراد از آرامش، امنيت، پاكيزگي و مهمان‌نوازي اصفهاني ها رضايت داشتند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور عنوان کرد: اصفهان با دارا بودن جاذبه هاي طبيعي، ميراثي و تاريخي و محل هاي ديدني و نيز قرار گرفتن در مسير كريدورهاي شمال- جنوب و شرق - غرب در ايام نوروز مورد استقبال مسافران نوروزي قرار گرفته است

رسول زرگرپور به كاهش دو درصدي تردد ها نسبت به سال گذشته اشاره كرد و افزود: رقم تردد با احتساب اتوبوس‌هاي ورودي بيشتر مي‌شود و اين در حالي است كه از 60 ميليون تردد در كشور 13 ميليون آن از شريان‌هاي حياتي استان اصفهان صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه 2 ميليون و 800 هزار مسافر به استان اصفهان سفر كردند، يادآور شد: 70 درصد اين مسافران در شهر اصفهان و بقيه درديگر شهرستان‌هاي استان حضور داشته‌اند كه جزء اتفاقات خوشايند نوروز امسال بوده است.

استاندار اصفهان اضافه كرد: 2 ميليون و 200 هزار نفر از اين مسافران در شهر اصفهان و شهرستان‌هاي ديگر اسكان پيدا كرده‌اند كه طبق آمار اصفهان،كاشان، نطنز و خور و بيابانك بيشترين پذيرش مهمان نوروزي 94 را به خود اختصاص داده‌اند.

زرگرپور به محل اسكان مسافران نوروزي اشاره كرد و تصريح كرد: 10 درصد از اين اسكان‌ها مربوط به هتل‌ها، 38درصد اسكان در خانه‌هاي استيجاري، 33 درصد اسكان در مراكز آموزشي و مدارس بوده است كه اين آمارها نشان ‌دهنده ي رشد اسكان در خانه‌هاي استيجاري است.
استاندار اصفهان به كاهش 16 درصدي تصادفات و برابري تعداد فوتي‌هاي درون‌شهري نسبت به سال گذشته اشاره كرد و عنوان نمود: اين موضوع در حالي است كه در سال‌هاي گذشته استان اصفهان جزء استان‌هاي اول از نظر تصادفات بوده است.

وي با بيان اينكه تعداد فوتي هاي تصادفات امسال 34 نفر بوده است، افزود: خودروهاي با ايمني كم، سرعت بالا و خواب‌آلودگي از جمله عوامل تصادفات منجر به فوت در استان بوده است.

مدير ارشد استان به راه‌اندازي چهار نرم‌افزار براي مسافران نوروزي اشاره كرد و افزود: نرم افزارهاي حمل و نقل عمومي، سينا، گزارش‌گيري خدمات و پرتال ستاد و نيز نرم‌افزار مكان‌هاي ديدني از جمله اين نرم افزارها بوده است كه براي نخستين بار در كشور به مسافران ارائه شده و 600 هزار نفر از اين نرم‌افزارها استفاده كردند.

وي از اعزام بيش از 12 هزار نفر از مردم استان اصفهان در قالب كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس خبر داد و گفت: اين تعداد نسبت به سال قبل 12 درصد رشد داشته است.

رسول زرگرپور با اشاره به تقارن هفته ي نخست نوروز با ايام سوگواري حضرت زهرا (س)، گفت: برنامه‌هاي فرهنگي و گردشگري مسافران در اين زمينه با رشد 45 درصدي همراه بود.

زرگرپور در ادامه اظهار داشت: در ارزيابي‌هاي صورت گرفته بيش از 90 درصد افراد مورد سنجش، از آرامش، امنيت، پاكيزگي و مهمان‌نوازي اصفهاني ها تشكر و اذعان داشتند كه سالهاي بعد نيز به اصفهان سفرخواهند كرد.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعيت هواي خوب اصفهان و بارش هاي بهاري، عنوان نمود: در هواي بسيار لطيف بهاري، مسافران از اصفهان و رودخانه زاينده رود ديدن كردند.

وي با بيان اينكه نزديك دو ميليون نفر در نوروز امسال از مراكز ديدني، جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اصفهان بازديد كردند، يادآور شد: در هر روز بين 250 هزار تا 280 هزار نفر از ميدان امام(ره) بازديد نمودند.

استاندار اصفهان در ادامه به نقاط ضعف ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي نيز اشاره كرد و افزود: برخي از مسافران از خدمات بين‌راهي و قيمت‌ها گله‌مند بودند كه بايد اين ضعف‌ها در سال آينده بر طرف شود.

وي ضمن تشكر از صدا و سيما و همچنين رسانه ها بابت اطلاع رساني و انجام وظايف خود به بهترين نحو در نوروز امسال، تصريح كرد: با خدمات رساني بيش از 25 دستگاه با حدود 50 هزار نيرو در مدت 20 روز ، اصفهان در مجموع نمره خوبي در پذيرايي از مسافران نوروزي خواهد گرفت.

زرگرپور در پايان با بيان اينكه امسال تمركز ورود گردشگران از شهر اصفهان برداشته شد، عنوان نمود: در نوروز امسال مسافران در شهرهاي خميني‌شهر، نجف‌آباد و خور و بيابانك و ديگر شهرستانها نيز اسكان يافتند

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.