تاثیر مثبت حضور ایران در سازمان همکاریهای شانگهای

پیوستن ایران به سازمان همکاریهای شانگهای(SCO) به افزایش نفوذ سازمان منجر می شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛"دیمیتری مزن سف" دبیر کل سازمان همکاریهای شانگهای با اعلام رضایت از پیوستن ایران به این سازمان گفت: حضور کشور قدرتمندی همچون ایران در این سازمان به معنای معتبر شدن (SCO) و گسترش میزان همکاریهای چند جانبه و در نهایت افزایش نفوذ آن در سطح بین المللی است.

دبیر کل سازمان همکاریهای شانگهای افزود:" ایران می تواند در زمینه تقویت روابط بین اعضا، حوزه های گردشگری، فرهنگی،  بشردوستانه، و همچنین فعالیتها و همکاریهای اقتصادی این سازمان موفق باشد.

"سرگئی لاوروف" – وزیر خارجه روسیه –اوایل هفته جاری در یک مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک روسیه اظهار داشت؛ چشم اندازحضور ایران در سازمان همکاریهای شانگهای رضایت بخش خواهد بود؛ چرا که این حضور در چارچوب بیانیه لوزان است.

ایران از سال 2005 یک عضو ناظر در این سازمان بوده است و پس از بیانیه لوزان و حذف همه تحریمهای هسته ای سازمان ملل علیه ایران، امکان عضویت کامل در آن فراهم می‌شود. 
سازمان همکاریهای شانگهای در سال 2001 به ریاست چین و با عضویت کشورهایی از قبیل قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان، آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شانگهای ، لاوروف ، روسیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار