بر اساس شواهد موجود، اغلب مبتلایان به اختلالات خلقی وابسته به فصل در سنین 20 تا 35 سال بوده و زنان بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

مهدی شفیعی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: همه افراد جامعه در معرض اختلال خلقی وابسته به فصل هستند که در این بین افراد جوان بیشتر دچار این بیماری اختلال می‌شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس شواهد موجود، اغلب مبتلایان به اختلالات خلقی وابسته به فصل در سنین 20 تا 35 سال بوده  و زنان بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

شفیعی گفت: آمارهایی وجود دارد که نشان می‌دهد، بروز اختلال خلقی و عاطفی در دو سوم موارد مربوط به زنان و کمتر از یک سوم موارد مربوط به مردان است.

وی با اشاره به عوامل مرتبط با اختلال و افسردگی فصلی، یادآور شد: در زنان تغییرات هورمونی سریعتر اتفاق می‌افتد و همین موضوع می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات خلقی وابسته به فصل را در آنها افزایش دهد.

شفیعی افزود: میزان دریافت نور خورشید نیز بسیار مهم است، یعنی هر چه قدر میزان این دریافت بیشتر باشد، احتمال ابتلا به اختلال خلقی و عاطفی کمتر می‌شود که این موضوع در بهار و تابستان به دلیل طولانی‌تر شدن زمان طول روز بیشتر نمایان است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار