عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: معضل کمبود تخت بیمارستان‌های دولتی کشور به مرز 40 هزار رسیده است و این موضوع موجب نگرانی به لحاظ نحوه ارائه خدمات به بیماران بخصوص در مناطق محروم شده است.

دکتر شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مشکل کمبود تخت‌های بیمارستان‌های دولتی کشور از مرز 40 هزار عبور کرده است و این موضوع بخصوص در مناطق محروم جلوه بیشتری دارد چرا که این مناطق به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات نیازمند توجه بیشتری است.

وی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی برای رفع این مشکل بسیار ضروری است و بدون همکاری این بخش نمی‌توان به حل مشکل بیمارستان‌های دولتی کشور امیدوار بود البته نباید فراموش کرد مشارکت بخش‌ خصوصی در این زمینه پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود و نیازمند آیین نامه‌های خاص خود است که باید ضمن حفظ نگاه کارشناسانه تدوین شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص استفاده از تجارب کشورهای دیگر که در این موضوع موفق بوده‌اند نیز مؤثر است، خاطرنشان کرد: معضل کمبود چند هزاری تخت‌های بیمارستانی در مناطق محروم بیشتر احساس می‌شود و باید این مناطق در رأس رسیدگی وزارت بهداشت قرار گیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار