هاشم زهی گفت: مشکل کمبود تخت بیمارستانی موجب شده است کمتر به این نکته توجه شود که توزیع تخت در کشور عادلانه نیست و برخی شهرها و بیمارستان‌ها همیشه در لیست اولویت جای دارند.

مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکل کمبود تخت های بیمارستانی موجب شده است کمتر به این نکته توجه شود که توزیع تخت بیمارستانی به هیچ عنوان عادلانه نیست و همین میزان ظرفیت تخت ها در کشور در اختیار شهرهای بزرگ است.

وی گفت: یعنی شهرهای بزرگ به علت مراجعات بالا باعث شده‌اند که سهم بیمارستان‌های موجود در شهرهای کوچک و بخصوص مناطق محروم تخصیص نیابد و کمتر به تجهیزات این مناطق توجه گردد.

وی افزود: معطل ماندن کارهای درمانی در مناطق محروم و شهرستانی موجب سرازیر شدن مراجعات بیماران این مناطق به شهرهایی مثل تهران می‌شود و در پی این مشکلات کیفیت خدمات نیز در شهرهای بزرگ تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: نباید فراموش شود مناطق محروم باید در کانون توجه مسئولین قرار گیرند چرا که بیماران این مناطق از هر نوع تجهیزاتی دور هستند و باید برای آمدن به شهرهای دیگر رنج راه را نیز تحمل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار