معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان از استقبال خوب گردشگران از چاقوي زنجان خبر داد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  با بیان این مطلب تعداد کارگاههای چاقو سازی فعال استان را 500 مورد اعلام کرد.

علی محمدی افزود: هر استاد کاری می تواند روزانه یک چاقوی منحصر به فرد که نشان از ذوق و هنر هنرمندان این رشته دارد بسازد.

وی با اشاره به صادرات این محصول به استانهای دیگر ادامه داد : همچنین از این تولیدات به کشور های حاشیه خلیج فارس ؛ کشور های اروپایی و آسیایی شرقی صادر میشود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه در سالیانه گذشته تولید چاقوی صنعتی در کشور مغفول مانده و نتوانسته از لحاظ کیفیت ،زیبایی و تنوع با کشورهای خارجی به رقابت بپردازد اضافه کرد: این امر سبب ورود چاقوهایی دیگر کشو ها از جمله چین به بازار کشور شده است.

علی محمدی ادامه داد : با حمایت ، و توسعه این صنعت بی‌شک ما شاهد اشتغال پایدار در این زمینه در زنجان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد :قدمت چاقوی زنجان حدوداً به2 هزارو 300سال پیش برمی گردد که بزرگ ترین سند آن چاقویی است که به کمر مرد نمکی شماره 4 بسته شده بود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان با اشاره به استقبال مهمانان نوروزی از صنایع دستی استان گفت:طبق بررسيها و آمارگيري ميداني در نوروز امسال روزانه بالغ بر 600 ميليون ريال محصولات صنايع دستي به فروش رسیده است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه امسال نیز بيشترين ميزان استقبال گردشگران از چاقوي زنجان بوده ادامه داد: مس زنجان و مليله در رتبه هاي بعدي قرار دارند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: چاقوسازی ، هنر ، گردشگر ، صنعت ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.