جوک‌هایی که بعد از تفاهم هسته‌ای جهانی شد

مذاکرات حساس هسته‌ای ایران و 5+1 و به خصوص در روزهای پس از تفاهم هسته‌ای لوزان سوئیس شاهد سیل انتشار کامنت‌هایی در فضای عمومی اعم از شبکه تلفن همراه، گروه‌های وایبری، واتس آپ، فیس بوک، توئیتر و... بودیم که محتوایشان حول همین تفاهم و انتظاراتی بود که برخی اشخاص به عنوان آثار این تفاهم مورد توجه قرار داده بودند و به نوعی با مبالغه کردن این انتظارات با مایه‌هایی از طنز، لطیفه‌های جالبی شکل گرفته بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران،خبری که چندی پیش منتشر شده بود و حکایت از آن داشت که محتوای 29 درصد پیامک‌ها در ایران طنز است و بیشتر هم از سوی پسران ارسال می شود، نشان می‌دهد تا چه میزان این رویحه پررنگ است و جوک و طنز چه بخش بزرگی از فضای کشور را در برگرفته و شاید همین آمار کافی باشد تا نهادهای تولید آثار فرهنگی از جمله سینماگران و برنامه سازان تلویزیون تمرکزی به مراتب بیش از این بر فضای کمدی داشته باشند.

جوک هایی که بعد از تفاهم هسته ای جهانی شد

این موضوع مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت تا آنجا که «فارین پالیسی» در گزارشی با اشاره به برخی از این جوک‌های هسته‌ای، این طنزها را نشانه رضایت مردم از تفاهم هسته‌ای دانسته و کنایه‌ای به آنهایی خوانده که از هرگونه تغییر وضعیت اقتصادی و همچنین بهبود روابط با کشورهای غربی به عنوان نتایج این توافق ناامیدند.
جوک هایی که بعد از تفاهم هسته ای جهانی شد

فارین پالیسی در بخشی دیگر از گزارش خود به واکنش مردم خارج از فضای مجازی از جمله جشن‌های خیابانی و استقبال از وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و از رضایت مردم ایران از این توافق سخن به میان آورده که آنها نیز با لحن طنزی همراه شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار