مدیرعامل شرکت کشتیرانی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 1+5 گفت: یکی از بحث‌های مهم پس از این توافق گسترش حجم تجارت ما است و این در حالی است که طی این سال‌ها بنادر ما به تناسب نیازهای کشور توسعه پیدا نکرده است.

توسعه بنادر متناسب با نیازهای کشور نیست/ گسترش تجارت ایران با لغو تحریم‌هامحمدحسین داجمر مدیرعامل شرکت کشتیرانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأثیر توافق ایران و کشورهای 1+5 در حمل و نقل دریایی گفت: توافق انجام شده قطعا تأثیر جدی بر حمل و نقل دریایی خواهد داشت چرا که چندین سال است به خاطر محدودیت ارتباط با کشورهای مختلف و مسائل بانکی و سویفت تجارت ما تنها به چند کشور خاص محدود شده است.

وی افزود: اگر تجارت از حالت محدود خارج شود و نیز محدودیت تردد کشورهای اروپایی برداشته شود، تجارت گسترش می‌یابد و تردد به کشورهایی مانند اروپا، استرالیا، کانادا و شاید هم آمریکا حالت عادی پیدا می‌کند.

داجمر با اشاره به مشکلات بر سر راه حمل و نقل دریایی گفت: یکی از بحث‌های مهم این است که هر چند تجارت ما به مرور گسترش پیدا می‌کند اما این در حالی است که طی این سال‌ها بنادر ما به تناسب نیازهای کشور توسعه پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی با تأکید بر اینکه بنادر ما هنوز با سیستم دولتی اداره می‌شود گفت: اگر تحولی در مدیریت بنادر رخ ندهد شاهد تراکم و دموراژهای سنگین در بنادر خواهیم بود.

به گفته داجمر، در 9 سال گذشته توسعه‌ای در بنادر رخ نداده و بخش‌هایی هم که توسعه پیدا کرده هنوز تجهیزات کافی ندارد.

وی گفت: یکی از دلایل این عدم توسعه‌یافتگی این است که به دلیل رکود در حجم تجارت خارجی مسئولان ظرفیت‌های موجود را کافی می‌دیدند و تحرکی برای جذب سرمایه‌گذاری جدید انجام نشده است.

داجمر افزود: متأسفانه نگاه در سازمان بنادر دولتی است و این تمایل وجود دارد که سرمایه‌گذاری تجهیزات را خود دولت انجام دهد در حالی که طبق سیاست‌های کلان کشور هر جا زمینه‌ای وجود دارد که بخشی بتواند سرمایه‌گذاری کند دولت نباید در آن بخش دخالت کند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی تصریح کرد: باید زمینه ورود بخش خصوصی در توسعه بنادر فراهم شود تا شاهد رونق در این بخش باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۰۰:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
كالارابازيردريايى جابجاكنيدراحت ترنيستين؟چه ضرورتى داره حتمن باكشتى جابجاكنيم؟هزينه ساخت زيردريايى بارى چقدراست؟اين يك ايده است كه درصورت اجراميتوان درآن واحدكالاصادروواردكردوايمن تر
آخرین اخبار