بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاهی، صنایع عمده و غیرعمده سال گذشته ١٧٣ میلیارد و ٧٧٦ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند.

اتونشر///ایرانی ها ١٧٣ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از این مقدار ٩٠ میلیارد و ٨٨٥ میلیون مترمکعب گاز در بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شده است.

ناصر ابراهیمی افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ٢,١ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در سالهای ٩٢ و ٩٣ به ترتیب روزانه ٢٤٣ و ٢٤٩ میلیون مترمکعب گاز بصورت میانگین در بخشهای خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مصرف شده است.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران بر اساس برنامه ریزیهای تعریف شده، پارسال بیش از ٥٠ میلیارد و ٢٦٠ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور تحویل داده است.

ابراهیمی با بیان این که در سالهای ٩٢ و ٩٣ بصورت متوسط به ترتیب ٩٩ و ١٣٧ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده است، تاکید کرد: سال ٩٢ در مجموع ٣٦ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاهها تحویل شده که این مقدار در سال ٩٣ شاهد افزایش ١٥ میلیارد مترمکعبی بوده است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: پارسال بصورت میانگین روزانه ٨٩,٤ میلیون مترمکعب گاز به صنایع تحویل و در مجموع ٣٢.٦ میلیارد مترمکعب گاز در این بخش مصرف شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته گازرسانی به همه بخشهای مصرف بصورت مطلوب تداوم یافت و توانستیم علاوه بر تحویل پایدار گاز، سهمی نیز در کاهش آلودگی محیط زیست داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، مصرف ، صنایع ، تجاری ، خانگی ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار