سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد :

کاهش 66 درصدی کشته‌های تصادفات حین انتقال به مراکز درمانی/ امدادرسانی به 116 هزار تن

سرپرست سازمان امداد و نجات از کاهش بیش از 66 درصد کشته‌های تصادفات حین انتقال به مراکز درمانی طی ایام نوروز خبر داد و گفت: بیش از 116 هزار تن توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، ناصر چرخساز در نشست خبری امروز(یکشنبه) که به منظور ارائه گزارش عملکرد طرح نوروزی در ساختمان صلح هلال احمر برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 5 هزار و 700 عملیات و خدمات امداد و نجات طی ایام نوروز در سراسر کشور به مسافران ارائه شد که 55 درصد آن شامل عملیات جاده‌ای، کوهستان، ساحلی، برف و کولاک و سیل و آب گرفتگی بود و 45 درصد آن شامل مراجعات حضوری و ارائه خدمات به کاروان راهیان نور به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد:نسبت به مدت مشابه سال قبل، 203 درصد عملیات و خدمات امداد و نجات رشد داشت و بیشترین عملیات‌ها در استان‌های اصفهان، مازندران و کرمان انجام گرفت.

چرخساز با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات حضوری در استان‌های همدان، خوزستان و کردستان انجام شد، افزود: 154 هزار تن در حوادث و سوانح نوروز آسیب دیدند که 116 هزار تن آن‌ها امداد رسانی شده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات بیان داشت: بیشترین عملیات‌های جاده‌ای در کرمان، اصفهان و مازندران و شهرستان‌های ساوه، سیرجان و زنجان بود. همچنین بیشترین عملیات‌ در محورهای همدان – قزوین، آزادراه تهران – قم و زنجان – تبریز صورت گرفت.

وی از افزایش 17 درصدی عملیات رهاسازی خودروها نسبت به سال قبل در حوادث خبر داد و گفت: بیشترین عملیات رها سازی (نجات فنی) در محورهای سیرجان – بندرعباس، شاهین شهر – دلیجان، و راین – بم و ماهان بود.

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به رشد 5 درصدی عملیات ساحلی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: بیشترین عملیات ساحلی در بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان انجام گرفت.

چرخساز همچنین با اشاره به رشد 808 درصد پوشش امدادی سیل و آب گرفتگی نسبت به سال قبل گفت: استان‌های خوزستان، فارس و خراسان جنوبی بیشترین آمار را در این رابطه به خود اختصاص دادند.

وی در رابطه با عملیات برف و کولاک افزود: این عملیات به دلیل کاهش نزولات آسمانی 66 درصد کاهش داشت و بیشترین عملیات آن مربوط به آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل و قزوین بود.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها و عملکرد خوب تیم‌های عملیاتی هلال احمر سبب کاهش 66.7 درصدی فوتی‌ها حین انتقال به بیمارستان شد، افزود: 510 سورتی پرواز امدادی در ایام نوروز انجام گرفت و 308 نفر با بالگرد به مناطق امن و 26 مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین 8.6 تن اقلام و تجهیزات امدادی جابجا شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات در خصوص مهمترین عملیات و خدمات امداد و نجات طی ایام نوروز گفت: واژگونی اتوبوس در محور کرج – قزوین، برخورد سواری با اتوبوس در محور دلیجان – سلفچگان همچنین تصادف کامیون با اتوبوس مسافربری در محور میامی – شاهرود مهمترین تنصادفات جاده‌ای به شمار می‌رفت که بیشترین مصدومین را برجای گذاشت.

چرخساز در مورد مهمترین عملیات سیل و آبگرفتگی گفت: بارش شدید باران و طغیان رودخانه در خوزستان، امدادرسانی 3 هزار و 300 تن را به همراه داشت و ورزش شدید باد و بارش باران در قزوین، تاکستان باعث آسیب 770 تن شد.

وی در مورد مهمترین عملیات برف و کولاک نیز اظهار کرد: ششم فروردین در محور قزوین – رشت دو هزار و 400 نفر به دلیل برف و کولاک گرفتار شده بودند که توسط نیروهای امدادی هلال احمر نجات یافتند.

وی در پایان با اشاره به خدمات امدادی ارائه شده به کاروان راهیان نور خاطرنشان کرد: 11 هزار مسافر در این رابطه امداد رسانی شده و 8 هزار و 330 تن مصدوم شدند که 32 تن از آن‌ها به بیمارستان منتقل و باقی به صورت سرپایی درمان یافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار