رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مطرح کرد:

تجهیز تیم‌های مداخله محور روانی اجتماعی بلایای طبیعی بهزیستی سال 94

رئیس برنامه مداخله در بلایای فوریت‌های اجتماعی گفت: توسعه تیم‌های آموزشی و ارتقای سطح آموزش تیم‌های مداخله محور در بلایای طبیعی از برنامه‌های مهم سازمان در سال‌های آتی است.

رضا رزاقی رئیس گروه برنامه مداخله در بلایای طبیعی فوریت های اجتماعی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، درباره برنامه‌های مداخله محور سازمان در بلایای طبیعی اظهار کرد: بهزیستی برنامه‌های مداخله محور روانی اجتماعی را در شرایط بحرانی برای جامعه هدف خود در درجه اول و دیگر هموطنان در درجه دوم قرار داده است.

وی افزود: طرح محبت سازمان بهزیستی محله محور است و با یاری بسیج و مردم محله در بلایای طبیعی مداخله روانی اجتماعی به منظور حمایت از از جامعه هدف خود دارد.

رزاقی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد خدمات مشخص و معینی را برای هموطنان و جامعه هدف خود برنامه ریزی کند و به عنوان بازوی کمکی دیگر سازمان‌ها از جمله وزارت بهداشت، هلال احمر نقش موثری در کاهش آسیب هموطنان داشته باشد.

رئیس برنامه مداخله در بلایای سازمان بهزیستی تصریح کرد: تیم‌های مداخله محور شامل 2 روان شناس و 2 مددکار است که البته آموزش‌های حرفه ای به منظور ارتقای سطح آگاهی تیم‌های مداخله محور برای این گروه‌ها در نظر گرفته شده است.

رزاقی با بیان اینکه تیم مداخله محور نیازمند اعتبارات جداگانه‌ای در این زمینه است، گفت: در حال حاضر از اعتبارات سازمان برای آموزش و تجهیز تیم‌های مداخله محور استفاده می‌شود که البته نیازمند ردیف بودجه اعتباری مجزا به منظور گسترش فعالیت‌های تیم‌های مداخله محور اجتماعی و روانی هستیم.

رئیس برنامه مداخله در بلایای سازمان بهزیستی در پایان گفت: بهزیستی از سال‌های گذشته فعالیت‌هایی را در این زمینه داشته است که البته بعد از وقوع زلزله بم خدمات گسترده‌ای را به منظور حمایت از جامعه هدف خود در برنامه قرار داده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار