مدیر طرح جایگاه‌های CNG کشور گفت: در سال گذشته حدود 276 جایگاه CNG براساس تعهدات دولت در کشور احداث شده و در سال 94 ساخت دو هزار و 500جایگاه در دستور کار است که امیدواریم بحث‌های حمایتی در این زمینه تحقق پیدا کند.

فردا کار شود//احداث بیش از 2هزار جایگاه سی ان جی در کشور/ 30 جایگاه توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شدامیر وکیل زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصاد باشگاه خبرنگاران، از احداث دو هزار و 500 جایگاه CNG در کشور خبر داد و گفت: طبق تعهدات دولت باید احداث جایگاه CNG در اولویت کار قرار گیرد چرا که با توسعه جایگاهها و هدایت مردم به سمت مصرف این فرآورده کشور از واردات بنزین به کشور بی نیاز می‌شود.

مدیر طرح جایگاه‌های CNG کشور تصریح کرد: در سال گذشته حدود 276 جایگاه CNG براساس تعهدات دولت در کشور احداث شده است و در سال 94 ساخت دو هزار و 500جایگاه در دستور کار است. امیدواریم که بحث‌های حمایتی در این زمینه تحقق پیدا کند.

وی افزود: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری که توسط بخش خصوصی و نیز استفاده از بند"ق" تبصره 2صورت می‌گیرد آینده روشنی در انتظار این سند است.

وکیل‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 30 جایگاه CNG با سرما‌یه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است به طوری به زودی 20 جایگاه دیگر نیز با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی میزان ساخت یک جایگاه را حدود 2.5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: به غیر زمین که برای احداث جایگاه در نظر گرفته می‌شود چیزی حدود 2.5 میلیارد تومان برای ساخت یک جایگاه CNG در کشور هزینه می‌شود.

مدیر طرح جایگاه‌های CNG کشور تاکید کرد: دولت برای حمایت از بخش خصوصی در کلانشهر به ازای هر مترکعب گاز 60 تومان و در غیر کلانشهرها 40 تومان کارمزد پرداخت می کند.

وکیل‌زاده گفت: با استفاده از بند"ق" تبصره 2 مقدمات ساخت جایگاه به صورت گروهی در دستور کار است.

مدیر طرح جایگاه‌های CNG کشور خاطرنشان کرد: از زمان اجرای ساخت جایگاه CNG در کشور 35 میلیارد مترمکعب CNG تقریبا معادل 35 میلیارد لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۹:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۴
جناب وكيل زاده لطفا جايگاه هاى فعلى را كه كار نمى كنند رآه بينداز ید
آخرین اخبار