جانشین رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود شش میلیون و 789 هزار و 930 نفر زائر و مسافر از 25 اسفند تا سیزدهم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسن واحدی با اعلام این خبر افزود: در مجموع مسافران ورودی به این استان طی همین مدت 10میلیون و 501 هزار و 439 نفرگزارش شده است.

وی با تاکید براینکه سفرهای درون استانی در جمع بندی این آمار محاسبه نشده است،گفت: مسافران ورودی به خراسان رضوی در 13 فروردین 612 هزار و 248 نفر بوده که از این تعداد 439 هزار و 14 نفر واردشهر مشهد شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی کل آمار مسافران خروجی از خراسان رضوی را 9 میلیون و 701 هزاراعلام کرد و ادامه داد : از این میان شش میلیون و 525 هزار مسافر در این ایام از مشهد خارج شده اند

واحدی تصریح کرد: مسافران خروجی از استان در روز 13 فروردین 627 هزار و 873بوده که از این تعداد یکهزار و 188 نفر از مشهد خارج شده اند.

واحدی بابیان اینکه خراسان رضوی مهد تمدن و دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی، گردشگری وفرهنگی است ،تصریح کرد: آمار بازدید از آرامگاه فردوسی، هارونیه، عطار، خیام و عمارت خورشید را در زمان مذکور 113 هزار و 287 نفر و مجموع بازدیدها از سایر آثار و اماکن تاریخی را دو میلیون و 411 هزار و 968 نفر اعلام کرد.

‏خراسان رضوی بعنوان یکی از مهمترین استانها با جاذبه های تاریخی ،فرهنگی،هنری و مذهبی سالانه مقصدمیلیونها مسافر داخلی و خارجی است .

وجود بارگاه مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) درمرکز این استان یکی از مهمترین انگیزه ها و جاذبه ها برای سفربه این استان میباشد که سالانه بیش از 25 میلیون زائرو مسافر را راهی این سرزمین مقدس میکند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.