مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان گفت: از ابتدای تعطیلات تا کنون 73 هزار نفر از مسافران نوروزی از بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و قرآن تاریخی روستای نگل سنندج بازدید کرده اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سلمان روحی گفت: امامزاده سیدجلال‌الدین (ع)باباگرگر در شهرستان قروه و امامزاده هاجره‌خاتون در شهرستان سنندج بیشترین بازدید کننده در ایام تعطیلات نوروزی داشته‌اند.
 وی افزود:همچنین قرآن تاریخی روستای نگل در بخش کلاترزان سنندج روزانه با بیش از پنج هزار نفر بازدید از پربازدیدترین اماکن مذهبی استان بوده است.
 مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان افزود: 15 مبلغ غیر بومی از استان قم در این ایام تعطیلات به شهرستان های بیجار و قروه برای پاسخ گویی به مسائل شرعی جوانان و نوجونان در این طرح آرامش بهاری اعزام شدند.
 روحی، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 7بقاع متبرکه استان برگزار شده است، افزود: در این طرح برپایی نماز جماعت، توزیع پنج هزار نسخه پوستر و بروشور راهنمای بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه‌های معرفت برای مشاوره دادن به مسافران از جمله برنامه‌های است که تا پایان تعطیلات نوروزی در امامزاده‌های و بقاع متبرکه استان اجرا شد.
وی افزود: استان کردستان دارای ظرفیت های فراوانی در زمینه گردشگری مذهبی از جمله بقاع متبرکه، قرآن تاریخی نگل و دریاچه زریوار مریوان است و همین ظرفیت ها حضور زائران و مسافران نوروزی را به این استان فرهنگی فراهم کرده است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.