جعفریان گفت: کشور ما از نظر تعداد مقالات در منطقه رتبه اول را دارد ولی کیفیت پایین برخی مقالات، موجب شده علی رغم تعداد مقالات بالا، تعداد ارجاع به این مقالات کم باشد که این ناشی از کیفیت پایین مقالات ایرانی است.

دکتر علی جعفریان،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: کشور ما از نظر تعداد مقالات رتبه اول منطقه را دارا است ولی از آنجایی که بودجه تحقیقاتی در کشور محدود است، بنابراین کیفیت مقالات آنقدر که باید بالا نیست و این موضوع موجب شده تعداد ارجاع به مقالات ایرانی بالا نباشد که در این مقایسه ترکیه بالاتر از ما قرار دارد.

دکتر جعفریان گفت: نمی‌توان انتظار داشت، با این امکانات و بودجه محدود، به کیفیت بالاتری از مقالات دست پیدا کنیم و تنها راهکار، افزایش بودجه بخش تحقیقات است. در حال حاضر کمتر از 5% درصد از بودجه کشور به حوزه تحقیقات تخصیص یافته است. در حالی که قرار بود 3 درصد بودجه این بخش باشد.

وی گفت: برای تمام دانشجویان PHD که حدود 2000 نفر هستند، باید بودجه تحقیقاتی اختصاص یابد که این نیازمند هزینه است و البته هزینه پروژه‌های آزمایشگاهی بیشتر از پروژه‌های دیگر است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار