"نماشم" سروده "مرتضی امیری اسفندقه" کتابی است که به واسطه در برگیری نخستین مجموعه از اشعار نیمایی این شاعر کشورمان در مرکز توجه منتقدان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛‌ کتاب "نماشم" سروده "مرتضی امیری اسفندقه" کتابی است که به واسطه در  برگیری نخستین مجموعه از اشعار نیمایی این شاعر کشورمان در مرکز توجه منتقدان قرار گرفته و با اسناد بر متن کوچکی که بر روی جلدش آمده روایت خنده بعد از گریه آفتاب است."بعد یک هفته بارانی و خیس / آفتاب آمده از ابر برون / تابنده /بعد گریه / خنده ...".

محمد مهدی سیار، شاعر کتاب "نماشم" را در حالی به عنوان کتاب پیشنهادی خود برای خواندن نوروزی مخاطبان ما نام برد که این کتاب اولین اثر معرفی کننده اشعار نیمایی "مرتضی امیری اسفندقه" به جامعه ایرانی و جهان به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ در کتاب "نماشم" اشعار نیمایی "امیری اسفندقه" با موضوعات نوروز، گنجشک‌ها، گلخانه‌ها، رستاخیز، ابر، درخت، سماع، تسلیم، آسانسور و شعر در قالب چند بخش نیمایی واره‌ها، غزل واره‌ها،  قلعه واره‌ها و رباعی واره‌ها به مخاطبان خود ارائه شده است.

در بخشی از کتاب "نماشم" چنین می‌خوانیم:
"آسان که انسان بی نفس،
 ماهی،
 بی آب می‌میرد
اما
بسیاری از این ماهیان سرخ نوروزی
در تنگ‌هایی اینقدر دلتنگ
در طشت‌هایی این همه تاریک
تا آخر اسفند می‌میرند"

خاطر نشان می‌شود؛ این کتاب 232 صحفه‌ای در سال 1392 از دریچه انتشارات "جمهوری" راهی بازار کتاب شده و هم اکنون با قیمت 120000 ریال در کتابفروشی‌های کشور در دسترس مخاطبان خود قرار گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار